-

Bestaat de ideale afmelding? (infographic)

Niet veel marketeers besteden veel aandacht aan de afmeldpagina voor e-mailmarketing campagnes. En waarom zouden ze ook? De afmeldpagina lijkt de laatste stap in het onvermijdelijke afscheid van klanten. Of toch niet?

En toch zijn er allerlei manieren om dat afscheid te voorkomen dan wel uit te stellen, zegt Peter Roesler van Web Marketing Pros. Belangrijk is om te achterhalen waarom de abonnee wil opzeggen. Soms is het informeren naar de reden al voldoende om afmelden te voorkomen. Als de abonnee aangeeft dat hij graag meer digitale coupons zou willen ontvangen, is hij wellicht bereid om het nog even aan te kijken. De klant meteen verwijzen naar de deur is onnodig.

Een veel voorkomende irritatie is de frequentie waarmee marketing e-mails worden verstuurd. Sommige bedrijven sturen er elke dag een. Je kunt abonnees altijd nog de mogelijkheid bieden om bijvoorbeeld eens per week of per maand een mail toegestuurd te krijgen. En zeg dat het liefst zo persoonlijk mogelijk.

Email Monks verzamelde nog een groot aantal afmeldtips in deze infographic. (klik voor groter).

infographic1

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond