-

Consument straft organisaties voor slechte communicatie (infographic)

De Europese consument wordt overspoeld met irrelevante communicatie en junkmail. 84 procent van de Europeanen en 86 procent van de Nederlanders blijkt zelfs bereid actie te ondernemen tegen merken en organisaties die ‘ondermaats communiceren’. De grens van klantloyaliteit komt hierdoor in gevaar volgens nieuw onderzoek in opdracht van Ricoh.

Consumenten zijn niet bang om van zich af te bijten en dit heeft gevolgen voor bedrijven. Frustratie over irrelevante communicatie blijkt grote invloed te hebben op de loyaliteit, het vertrouwen van klanten en daarmee op hun uitgavegedrag. Twee derde zegt minder loyaal te zijn aan een bedrijf dat overvloedig irrelevante informatie zendt, terwijl een vergelijkbaar percentage zegt minder uit te geven.

Consumenten vinden het lastig om zich een weg te banen door de enorme hoeveelheid irrelevante informatie en slechte communicatie, met de nodige consequenties. Een kwart miste weleens een betalingsdeadline.

Capture

Deel dit bericht

2 Reacties

Arend Zeilmaker

Hoe moet ik die infographic zien?
Is het een voorbeeld van hoe een hoop irrelevante informatie onleesbaar aangeboden kan worden? Of gaat het wél om de inhoud? Mocht dit laatste het geval zijn dan zeg ik: fail!

Egbert van Keulen

Goed punt Arend!! Precies om die reden heb ik hem voor je samengevat:-)

Egbert

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond