-

Drie vragen aan: Joëlle Frijters

Het real time advertentieplatform Improve Ditigal komt voor 85 procent in handen van de Zwitserse PubliGroupe. Aan CEO Joëlle Frijters van ImproveDigital drie korte vragen over deze overname.

Waarom worden jullie voor een groot deel overgenomen door PubliGroupe?
Wij willen graag verder groeien in Europa en waren daarvoor bezig met een investeringsronde. In dit proces diende zich ook ‘smart money’ aan: een investeerder die naast geld ook zijn netwerk en kennis kan inbrengen.

PubliGroupe is een wereldwijde onderneming met meer relaties, relevante expertise en een uitgebreid netwerk van kantoren in de hele wereld. Ze hebben geen concurrerende producten, maar we kunnen hun portfolio goed gebruiken. En zij de onze. Het is voor ons vooral een strategisch partnerschap.

Wat hopen jullie te bereiken met de inbreng van de Zwitsers?
Naast het verder ontwikkelen van het technologieplatform, gaan we ons real time advertentieplatform verder Europees uitrollen. Je moet daarbij beseffen dat Europa niet één enkel thuisland is, zoals bijvoorbeeld de Verenigde Staten. Een Amerikaanse Emerce zou worden gelezen van kust tot kust. De Nederlandse Emerce alleen in Nederland en misschien in België.

Lokale teams, lokale marketing en lokale producten zijn essentieel en die kunnen niet zonder investering.

Hoe ontwikkelt de online advertentiemarkt zich volgens u in het komende jaar?
Tot dusver gebeurde het handelen in mediaruimte veelal handmatig, met behulp van e-mails of zelfs de fax. Improve Digital ondersteunt webuitgevers en maakt het proces efficiënter, wat nodig is om te blijven groeien. Uitgevers nemen meer en meer de controle in eigen handen als het gaat om advertentiemarktplaatsen. Daarnaast verwacht ik de opkomst van video en premiumadvertentiemogelijkheden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond