-

Eerste editie Dutch Search Awards op 24 november

Ze worden al jaren uitgereikt in onder andere de VS en Groot-Brittannië, er is zelfs een Europese editie van de Search Awards. Maar hoewel een Nederlandse case in principe kans zou kunnen maken op een European Search Award, blijkt de uitreiking in Parijs weinig op te brengen voor Nederlandse agencies en marketeers. Reden dus voor een aantal ondernemers uit de branche om een Nederlandse variant op te zetten: de Dutch Search Awards.

Op 24 november worden ze voor het eerst uitgereikt, in B.Amsterdam. Eigenlijk zou de inschrijving 30 september sluiten, maar op veler verzoek is de deadline voor het inzenden van cases verplaatst naar 6 oktober 23.59u.

Categorieën en jury

De Dutch Search Awards worden uitgereikt aan marketeers, agencies en bedrijven met uitzonderlijke cases op gebied van search marketing. Cases kunnen worden ingezonden voor één of meerdere van de twaalf awards die verdeeld zijn over de hoofdcategorieën ‘Branche’ en ‘Campagne’ of voor de vijf awards in de categorie ‘Tools & Software’. Iedere inzender dingt sowieso mee naar de award voor Beste Agency, Consultant en In-house team.

De jury bestaat uit 22 experts op gebied van online advertising en search marketing. Onder andere Remy Bronkhorst (CEO Expand Online), Mark van Werven (CEO Tribal Internet Marketing), Justus Wever (Product Manager SEA Traffic4u), Eduard Blacquière (Principal Consultant OrangeValley) en Roland van der Walle (Strategic Search Account Director Bing) zullen de ingezonden cases beoordelen. Ook van Google zal een afgevaardigde plaatsnemen in de jury. De jury maakt op 1 november de shortlist bekend.

Checklist

Hoofdsponsor van de eerste Dutch Search Awards is Bing. Behalve dat Bing is vertegenwoordigd in de jury, hebben ze ook een checklist opgesteld voor hen die een case willen inzenden:

  1. Gebruik het formulier: download, vul in en upload via de site
  2. Kies de best passende categorie. Tip: in de ‘algemene’ categorieën is meer concurrentie
  3. Concrete resultaten: koppel doelstellingen aan de resultaten en bewijs de relevantie
  4. Duidelijk taalgebruik: een goed gestructureerd verhaal, niet te lang en niet te kort
  5. Niet doen: liegen, onmeetbare doelen gebruiken, persoonlijke achtergrond betrekken, vergeten de betreffende klant m toestemming te vragen, credits claimen voor het werk van een ander.
  6. Op tijd zijn: inzenden kan nog tot en met 6 oktober.
Criteria

De jury gaat tijdens de beoordeling vooral letten op de formulering van de strategie; aantoonbare resultaten ten opzichte van doelstelling, budget en man-uren; creativiteit en onderscheidend vermogen; het gebruik van technologie; de koppeling van verschillende kanalen en de schaalbaarheid van de oplossing.

Uitreiking

De uitreiking van de eerste Dutch Search Awards vindt 24 november plaats bij B. Amsterdam. Deze locatie vormt het decor voor het eerste officiële betoon van erkenning en waardering binnen het Nederlandse search-landschap. Naast de uitreiking van de awards delen vooraanstaande ‘thought leaders’ hun visie op actuele ontwikkelingen binnen de search-industrie, geeft Google een keynote speech en is er ruimte voor interactieve sessies met experts uit het vak. Kaarten voor de uitreiking zijn verkrijgbaar via de website.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond