-

Functies op het snijvlak van IT en Marketing in trek

Een baan in de marketing of communicatie was in 2015 weer wat makkelijker te vinden. Het aantal vacatures steeg met 16 procent tot ruim 33.000 ten opzichte van 2014. Vooral functies op het snijvlak van IT en Marketing – zoals webontwikkelaar, UX-ontwerper en CRM consultants lieten een groei zien. Daar steeg het aantal vacatures met 30 procent tot 19.000 vacatures. Dit blijkt uit arbeidsmarktonderzoek van Yacht.

Het type Marketing-IT functies maakt met 12 procent een substantieel onderdeel uit van het totale aantal IT-gerelateerde vacatures. De verwachting is dat deze trend doorzet. Marketeers van nu kunnen niet om IT heen, zegt Yacht.

Marketingmanagers geven bij hun zoektocht naar talent aan dat de marketingfuncties steeds specialistischer worden. Werkgevers hebben echter vaak niet duidelijk voor ogen wat ze precies zoeken. Hierdoor stellen ze te hoge eisen aan werkervaring. Dit type expertise – kortweg digital marketing – is nog relatief jong en is nog volop in ontwikkeling.

rsgcommon_small

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond