-

Nieuwe mobile app Google Analytics

Vorige week heeft Google de langverwachte update gelanceerd van de Google Analytics mobile app. De nieuwe app is verkrijgbaar voor zowel Android als Apple iOS en is een must have voor iedere webshop eigenaar, campagne manager of webanalist die graag 24/7 inzicht wil in de online resultaten.

1

Weekoverzicht van activiteit op de site in “heatmap”

De vorige versie van de app bood vooral basisinzicht waarbij je veel losse handelingen moest verrichten. De nieuwe app biedt een zo goed als volwaardige ervaring ten opzichte van de desktopvariant en biedt hiermee gemakkelijk inzicht in al je properties binnen je Google Analytics account(-s).

Hierbij de vijf voordelen op een rij:

  1. Data laden: de vorige versie van de app werkte een stuk langzamer met grote databundels. Het is nu veel eenvoudiger én sneller om grotere tijdsvlakken (bijvoorbeeld een jaar) in te laden en te vergelijken tussen bepaalde periodes.
  2. Delen, delen, delen! Met de nieuwe app is het nog eenvoudiger reports, overzichten en grafieken te delen via sms, e-mail, Whatsapp en meer. In feite kun je alles direct delen en dit maakt het ideaal om snelle en kortlopende marketingcampagnes bij te sturen.

2

Snel e-commerce overzicht en verdeling per device

  1. Personalisatie: custom reports zijn makkelijk aan te maken en op te slaan in je dashboard voor een snelle opvolging. Ook deze zijn weer snel te delen met collega’s of medewerkers.
  2. Dimensies: het is erg eenvoudig geworden om door dimensies te swipen. Binnen de beschikbare dimensies kun je down-drillen om verder in te zoomen op deze data.
  3. Beheer van meerdere accounts: waarbij je bij de vorige versie van de app verschillende handelingen moest verrichten om te schakelen tussen accounts is dit nu veel makkelijker geworden. Dit is erg interessant als je bijvoorbeeld data wilt inzien van verschillende sites.

Google heeft nog een duidelijke introductie betreffende de update: ‘Walkthrough of the new Google Analytics Mobile App’

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Kortom: Deze update biedt veel nieuwe en snelle mogelijkheden en ik raad iedereen aan zo snel mogelijk de app te installeren (Android / Apple iOS) of een update uit te voeren naar de nieuwe versie. Hopelijk komt Google binnenkort ook met een soortgelijke update voor de AdWords mobile app!

Deel dit bericht

1 Reactie

Mark

Mijn belangrijkste scherm van de app kan ik alleen niet meer vinden.
In de e-commerce tab de verkoop van je producten. Iemand een idee?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond