Deel dit artikel
-

Emerce vernieuwt

De afgelopen vier jaar is de internetbusiness volwassen geworden en daarbij hoort een volwassen magazine.

  Wie de Emerce 74 heeft doorgebladerd, zal het niet zijn ontgaan: dit  is een andere Emerce! Na bijna vier jaar werd het tijd om het stof van  de vormgeving te blazen, tijd voor een nieuw jasje, een frisse wind,  kortom een complete restyling. De afgelopen vier jaar is de  internetbusiness volwassen geworden en daarbij hoort een volwassen  magazine.

Natuurlijk hebben we als team keihard aan de restyling gewerkt, maar we hebben het zeker niet alleen gedaan. We hebben vele uren vergaderd en gediscussieerd met collega’s en gepraat met lezers. Een zeer inspirerend proces, niet in de laatste plaats, omdat je er achterkomt wat Emerce losmaakt en welke rol het merk speelt in de professionele identiteit van onze lezers. Dit is dan ook dé plek om iedereen ontzettend te bedanken voor de input die we de afgelopen maanden hebben gekregen. Het is een enorm cliché, maar zonder die inbreng was het blad nooit zo mooi geworden.

De vernieuwing van Emerce is meer dan een cosmetische operatie alleen. Het magazine is voortaan opgedeeld in drie delen. In het eerste deel, Inbox, staan korte artikelen en trends. Ook bekende rubrieken als het lunchinterview en Preview (voorheen Nog Niet in Nederland) zijn hier ondergebracht. In het hart staan drie lange, diepgravende artikelen. Het blad sluit af met het onderdeel Tools vol hands-on informatie, zoals cases, cijfers en nog veel meer.

Meer mensen, meer beeld in de nieuwe Emerce

Inhoudelijk zal in de vernieuwde Emerce meer plaats zijn voor de mannen en vrouwen uit de branche. In verschillende rubrieken portretteren we de mensen achter succesvolle bedrijven en ideeën. Zo hebben we meer ruimte gemaakt voor ­Movers & Shakers waarbij we één iemand die van baan verandert, kort interviewen. Ook in de grote artikelen vragen we ons altijd af wie de mensen zijn achter de verhalen. Wat zijn hun drijfveren? Wat is hun visie? Uiteindelijk draait de business om mensen.

We houden natuurlijk een focus op de Nederlandse internetwereld, maar verleggen ons scherpe blik zo nu en dan buiten deze branche. Dit omdat innovatie niet kan ontstaan zonder inspiratie, zoals we zelf ook hebben gemerkt tijdens deze restyling.

De strakke vormgeving geeft de nieuwe Emerce een volwassen uitstraling. We hebben veel tijd besteed aan de navigatie. Deze is simpel maar doeltreffend. Bij het lezen van Emerce zul je merken dat je makkelijk je weg zal vinden in het magazine. Met mooier en vooral meer beeldmateriaal, een nieuw koppenbeleid en meer grafieken, kaders en infograpics wordt de lezer continu verleid om de artikelen te lezen.

De drie onderdelen van Emerce

Inbox Voorin het blad brengen we nieuwe trends in hapklare brokken: korte verhalen van maximaal twee pagina’s. Naast bekende rubrieken als Lunchtijd en Preview (voorheen Nog Niet in Nederland), staat hier de nieuwe rubriek Rewind, waarin we bekijken wat oude bekenden tegenwoordig doen. De personaliarubriek Movers & Shakers is uitgebreid met een profiel van een in het oog springende overstapper.

Features In het hart van het blad brengen we elk nummer drie lange en diepgravende artikelen. Ze zijn zo vormgegeven dat ze uitnodigen om er eens rustig bij te gaan zitten. Maar tegelijkertijd is bij het doorbladeren meteen duidelijk wat de hoofdboodschap van het artikel is. Dat komt door de toevoeging van beeldelementen als inserts, grafieken en infographics.

Tools De laatste pagina’s van het blad zijn ingeruimd voor praktische artikelen, zoals een selectie van recente onderzoeken in Feiten & Cijfers, en een overzicht van relevante blogposts, boeken, podcasts en video’s in Overload. Ook de rubriek De Case, waarin opdrachtgever en bureau samen een campagne nabespreken, is nu hier te vinden.

Deel dit bericht

2 Reacties

Arjen

Ziet er puik uit !

Baz

ziet er idd goed uit mensen, keep up the good work, interessante inhoud en goede vormgeving…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond