Deel dit artikel
-

Column: De noodzaak van creativiteit

Creativiteit moet, maar wat is eigenlijk creatief?

Deel dit bericht

4 Reacties

Ivo Swaram

Creativiteit is de enige oplossing voor innovatie en progressie. Helaas kan je creativiteit niet leren, dus je kunt er ook geen les in hebben. Misschien kun je lerenhet herkennen, alhoewel als het niet in je zit, komt het er ook niet in.

GuiGui

Gelukkig kun je creativiteit wel cultiveren. Creativiteit wordt eigenlijk verkeerd geschreven, het zou moeten zijn creativitijd. Creativitijd gaat om de focus op een probleem waar je, met passie en gedrevenheid, een oplossing voor wilt leveren, die anderen nog niet zagen. Dat kost TIJD. Iedereen die tijdens dat oplossen afhaakt heeft nog veel te leren op het vlak van creativitijd. Maar dat het te leren is, staat buiten kijf. Iedereen die roept dat het anders is, roept uit angst voor zijn eigen creatieve EGO.

Joost van der Swan

Even een reactie op GuiGui. Allereerst, ik ben geen creatief maar heb wel te maken met creatieven… Ra ra wat ben ik… Jij bevestigt precies wat Sam Stewart in zijn column beschrijft. Iemand die denkt dat hij 'creatief' kan reageren maar eigenlijk helemaal niet begrijpt waar hij het over heeft. GuiGui, de column gaat over mensen zoals jij. En dat je het over het creatieve EGO hebt zegt veel over je eigen belevingswereld. Volgende keer beter lezen zou ik zeggen.

Piet Van Boven

Creativitiet is een kwestie van visie. Visie is de oplossing. Helaas kun je visie niet leren, ook niet door tijd, zoals GuiGui denkt. Dit is juist een grote fout wat de meeste marketeers maken en denken alle ste weten. Helaas is he took zo dat iedereen graag creatief is en zich ook denkt deze titel te kunnen aanmeten. Lang leve de middelmaat…..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond