Deel dit artikel
-

Rond van boven

Er is geen mens die het in één oogopslag kan, kijken op een beeldscherm van 360 graden, toch brengt het Nederlandse bedrijf Cyprotec ze op de markt.

Ronde beeldschermen waarop beelden geprojecteerd worden bestaan al langer, ze zijn onder meer te zien op Schiphol. De projectie gebeurt hier volgens het 'centrifuge-model', waarbij verschillende LED-schermen binnen het beeldscherm snel ronddraaien en zo het beeld opbouwen.

De Italiaan Antonio Perra ontwikkelde echter een nieuwe methode en brengt dit nu met Cyprotec, waar hij grootaandeelhouder is, op de markt. "Wij maken gebruik van een projector," zegt Mirko Endenburg van Cyprotec, "aangevuld met spiegels en unieke lensstructuren." De beeldkwaliteit is hiermee dusdanig verbeterd dat Cyprotec durft te spreken van "projectie-televisie".

Volgens Endenburg is de 'M-Cypro' met een kostprijs van ongeveer 25 duizend euro ook "een factor zes" goedkoper dan bestaande systemen. "Dit komt omdat de techniek eenvoudiger en onderhoudsvriendelijker is." Het beeldscherm, dat via een content-managementsysteem op afstand bestuurd kan worden, is met name bedoeld voor reclame, instore-communicatie en infotainment. Inmiddels is de eerst M-Cypro geïnstalleerd in een McDonalds-restaurant in Alkmaar, binnenkort starten pilots op luchthavens in Warschau en Londen (Heathrow).

Deel dit bericht

14 Reacties

Joop Kuijpers

Perra is met Cyprotec al jaren bezig bedrijven te belazeren met zijn idee. Ik kan alleen met Kelderman van Quote zeggen, trap niet in die mooie verhaaltjes van deze maffioso. Hij heeft inmiddels een spoor van vernieling getrokken en zal dit blijven doen. Nu weer met zijn blikjes, hij blijft maar doorgaan. Wie stopt hem.

luigi

Laat Perra dan niet eerlijk zijn? maar vertel mij eens wie wel?

Jos Baltus

Wat een gel**l over Antonio en zijn business.Ik ken hem al sinds de start van het bedrijf Cyprotec. Hij heeft een geweldig idee in de markt gezet met deze ronde projectie tv's. Ik heb indertijd het risico gelopen – door het maken van zijn eerste promomateriaal (3D presentaties) – dat ik mijn centjes niet zou vangen. Hij had toen geen cent, maar wel een goed idee. Ik heb AL mijn centjes gehad en zelfs meer dan dat. Alle rekeningen zijn altijd correct betaald door Antonio. Maar natuurlijk; niet alles wat hij opstart lukt (dat overkomt mij als ondernemer ook). Zo is zijn restuarant in Egmond aan Zee jammerlijk mislukt volgens insiders. Is ook niets voor Antonio, hij speelt liever op een wereldmarkt i.p.v. voor een verdwaalde Duitse toerist een pizza Margethita (de goedkoopste) te moeten bakken. Dus voor alle ** die nu weer iets negatiefs te melden hebben over Mr. Antonio Perra: GO GET A LIFE OF YOUR OWN. Ondernemers gaan regelmatig op hun bek, maar uiteindelijk belanden de echte die-hards in de Quote-500. Antonio, proficiat! We moeten binnenkort maar weer eens een pizza eten. Ik trakteer (wordt wel een Margeritha dan, haha).  Groeten, Jos

SEAN ENGELN

Wat een onzin reacties weer van zowel Jort Kelder als de heer Joop Kuijpers.Volgens mij is Jort een beetje jaloers dat Antonio Perra samen met zijn broer (aka the real Willie Wortel van de 2) in 1 klap meer dan een kwart miljard hebben binnengehaald hun briljante idee voor het afsluitbare blikje.Het betreft immers iets waar eigenlijk iedereen wel eens ooit bij heeft stil gestaan in het verleden.Jort (en ook ik moet ik bekennen) is jaloers dat jullie zon ogenschijnlijk simpel idee hebben vastgelegd en hebben verkocht. Mijn Complimenten aan jullie en ik heb veel Waardering voor jullie omdat ik weet dat jullie al zeker 10 jaar bezig zijn met de lancering van de projectors en om dan even tussendoor, waarschijnlijk tijdens 1 van de vele vergaderingen, ' eventjes' tijdens het piemelen zoiets geniaals te bedenken, is uiterst indrukwekkend.Coca Cola zag er direct goud in en terecht. Nico, je moet die Jort niet eens aanklagen want laten we eerlijk zijn, jij met stip binnen op nummer 84 en waar kunnen we Jort terugvinden?? Houd je gewoon bezig met waar jij en je broer goed in zijn.Geld verdienen om het Imperium nog groter te maken. Het ga jullie goed en succes, Sean.

Charel

Perra is een manipulator van het ergste soort. Ik verdenk hem er dan ook sterk van dat de positieve reacties op deze site door hemzelf of zijn broertjes geplaatst zijn. De werkelijkheid is dat er tal van gedupeerden zijn en dat het een luchtkasteel was dat uitmondde in een faillissement dat nog steeds niet afgewikkeld is. Als die Perra dan toch zo superrijk is als hij doet voorkomen (104 ferrari's en porsches in 4 jaar tijd kopen) dan moet hij gewoon even alle schuldeisers betalen. Dit zijn de feiten: Hier is dus A.Perra grootaandeelhouder van: Naam: CYPROTEC B.V.Vestigingsadres: Hazenkoog 8 1822BS AlkmaarKvK-nummer: 22024754 publicatiedatum publicatiekenmerk publicatieomschrijving08-09-2006 alk.06.195.F.1300.1.06 Uitspraak faillissement op 7 september 2006Curator: mr. E. HoekstraAdres: Postbus 9013 1800GA AlkmaarTelefoon: (072) 511 4X XXRechtbank: AlkmaarRechter-commissaris: mr. D.J. van MaanenInsolventienummer: F.06/195 De site cyprotec.com is nog gewoon in de lucht en doet alsof er niets aan de hand is. Die Perra is dus een geweldige brutale bluffer.

Mr Truth

Met 1.5 miljony?s euro's mag Perra al enorm tevreden zijn.Ik spreek uit ervaring. Belangrijke zakenmensen in Amerika, Canada, Australi?, Rusland, Oekra?ne, Wit-Rusland, Polen, Duitsland, Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittanni?, Monaco, Zwitserland, Oostenrijk,… lachen gewoon met de 280 miljony?s euro's die Perra denkt te krijgen van Coca-Cola voor zijn hersluitbaar frisdrankblik . Maximum 1.5 miljony?s euro's als Coca-Cola het hersluitbaar frisdrankblik op de markt brengt en die kans wordt met de dag kleiner, want het hersluitbaar frisdrankblik is gewoon in het nadeel van Coca-Cola en van de aandeelhouders. Coca-Cola wil zoveel mogelijk frisdrankblikjes verkopen, maar met hersluitbare frisdrankblikjes gaat Coca-Cola veel minder frisdrankblikjes verkopen. Belangrijke zakenmensen zeggen me ook dat de kans enorm groot is dat Coca-Cola het patent van het hersluitbaar frisdrankblik in de diepvries zal steken voor een 10 ? 20 jaar tot alle patent rechten zijn vervallen en men de uitvinder van het hersluitbaar frisdrankblik geen vergoeding meer moet uitbetalen.

Mr Truth

Perra heeft geen contract met Coca-Cola, want Coca-Cola zwijgt in alle talen ivm Perra zijn hersluitbaar frisdrankblik. Coca-Cola heeft gewoon geen interesse om Perra zijn hersluitbaar frisdrankblik op de markt te brengen. Dus toch geen 280 miljony?s euro's die Perra denkt te krijgen van Coca-Cola voor zijn hersluitbaar frisdrankblik. Zaak gesloten.

Helder

Een verhelderend stukje over Perra op quotenet. De schrijver van het boek "de broncode" wordt hier opgeroepen om een onderzoek naar Perra in te stellen. Er wordt een vergelijking gemaakt met Sloot die ook een dubieus patent had. De Perra Patents Code. Eric Smit moet maar weer tijd vrij maken om de Perra Patents Code te gaan onderzoeken. Als commentaar bij de `Broncode`schreef hij immers: Tja, en ik maar denken dat na lezing van mijn boek toch niemand meer zo gek kon zijn om zo maar een uitvinder te geloven en van een kluit geld te voorzien. Perra heeft de Broncode waarschijnlijk goed gelezen en er lessen van geleerd. Zelfs een van de investeerders, Marcel Boekhoorn, die zijn geld kwijt raakte aan Jan Sloot heeft hij in zijn netten gestrikt. Ook nu gaat het weer over honderden miljoenen die snel van de straat geraapt kunnen worden. Perra schreeuwt van de daken dat hij zo?n geweldige uitvinder is. Hij zou barsten van de (43) patenten en zoek daar zogenaamde Peetvaders voor. In werkelijkheid zoekt hij in de patentenregisters. Kopieert en draait wat om en roept vervolgens eureka. Samen met zijn handlanger ? die de zogenaamde patenten schrijft ? weet hij investeerders te overbluffen.Het is echter een grote komedie die zal eindigen in een drama voor de investeerders. Perra heeft nog geen 10 octrooien op zijn naam staan en veel zijn vervallen omdat de leges niet betaald werden. Daarnaast grossiert hij in vennootschappen die of failleren of opgeheven worden. De octrooien die hij wel ? tot heden- betaalde zijn, of aanvechtbaar of totaal nutteloos. Toch heeft Boekhoorn c.s. hier geld in gestoken. Is hij na?ef of onderdeel van een spelletje a la Brink om via een beursintroductie de boel in de maling te nemen. Kortom Eric Smit, werk aan de winkel.

Rolex

Coca-Cola in de slappe lach over het vermeende contract dat Anthonio Perra zou hebben met Coca-Cola. Lees en lach mee hoe je op plaats 84 in de Quote500 kunt komen zonder een euro te bezitten. Bij Coca-Cola hebben ze nog nooit van Perra gehoord. Bovendien doet Coca-Cola geen zaken met ?uitvinders? van het kaliber Perra. Als Coca-Cola een nieuwe verpakking op de markt brengt gaan ze als volgt te werk. Eerst wordt aan een consumentenpanel de verpakking voorgesteld. Is dit positief dan gaan ze op verschillende marken testverkopen doen. In de blikjeswereld zijn er twee markten waar rekening me gehouden moet worden. De baard- of snormarken en de haarloze marken. Ter verduidelijking: in de baard- snormarken (voornamelijk moslimlanden) wordt het blikje gebruikt met de lip die van het blikje afgetrokken wordt. In de overige marken wordt het blikje gebruikt waar het lipje aan het blikje blijft. Toen het laatst genoemde blikje in de baard- snormarkt ge?ntroduceerd werd, bleek het geen succes. De snor- of baardharen bleven klemmen achter het vastzittende lipje met een pijnlijk gevolg. Een tweede maal zullen de blikfabrikanten deze fout niet maken. Aan de hand van de testverkopen kunnen ze een prognose maken of de nieuwe verpakking in hun marketingplan past. Zijn de prognoses positief dan zullen ze contracten afsluiten met de fabrikant van de verpakking. Zijn de prognoses minder positief maar willen ze niet dat de concurrent het eventueel wel gaat gebruiken of verbeteren, dan zullen ze het patent invriezen. Om bij een fabrikant als Ball een uitvinding te plaatsen kun je niet simpel even bellen voor een afspraak. Ball wordt dagelijks platgebeld door allerlei lieden die de kreet van Archimedes imiteren. Uitvinders kunnen een ?Submission Agreement? aanvragen, invullen en opsturen met hun octrooigegevens. Vervolgens wordt het idee bekeken door Ball's New Product Steering Committee. Denkt het committee dat het een zinvol idee is, dan zullen ze (net zoals Coca-Cola) het voorleggen aan een consumentenpanel. Is alles positief dan gaan ze een van hun afnemers polsen en vervolgens met de uitvinder contact opnemen. Meestal gaat dit via Jim Peterson van Ball. Jim kreeg overigens spontaan de slappe lach ? en heeft die nu nog steeds ? toen hij hoorde dat ene Perra een contract met Ball zou hebben van circa 350 miljoen dollar voor een afsluitbaar blikje. Een handige manipulator kan bij Ball een Submission Agreement aanvragen. Dit vervolgens invullen, opsturen naar Ball die dan een bevestiging van ontvangst aan de afzender stuurt. Met deze correspondentie en een goed gebakken luchtverhaal kan hij of zij investeerders gaan opwarmen. Pizzabakkers weten goed hoe ze de oven aan moeten zetten en de zaak opwarmen.

Rolex

Gelezen op quotenet.nl de waarheid omtrent de fantasie verhalen van Perra komt langzaam maar zeker boven water.

Rolex

Perra komt goed weg met faillissement Antonio Perra wordt niet vervolgd voor het faillissement omtrent de geflopte ronde beeldbuis. De curator, Evert Hoekstra, laat telefonisch weten dat de zaak in den minne wordt geschikt. Een meevaller voor Perra, gezien de miljoenen die zijn verdwenen. Het vermogen van Perra, de hoogste nieuwe binnenkomer in de Quote 500, is gebaseerd op een patent op een hersluitbaar blikje dat honderden miljoenen waard zou zijn. Hij heeft meerdere uitvindingen gedaan, naar eigen zeggen 43, maar die hebben tot de dag van vandaag nog geen commercieel succes opgeleverd. De 38-jarige Alkmaarder ontwierp eind jaren ?90 een ronde beeldbuis, die met Cyprotec BV zou worden uitgebaat. Afwisselend werd deze bestuurd door hemzelf of zijn vrouw, en ten tijde van het faillissement door zijn broer. Na een financieel conflict met producent Imtech in 2001 werd besloten om de beeldbuis niet in massaproductie te nemen. In 2004 liet Perra het patent op de beeldbuis aflopen, en in 2006 verklaarde de rechter de zaak failliet. De aandeelhouders zijn daarbij enige miljoenen kwijtgeraakt, maar een schadeloosstelling wegens wanbeleid zit er niet in, aldus de curator. Schuldeisers kunnen zich daar eventueel op beroepen, omdat Cyprotec vanaf 2003 geen jaarrekeningen meer heeft gedeponeerd. ?Er wordt nu gekeken hoe we de crediteuren uit het priv?vermogen van Perra tegemoet kunnen komen,? aldus curator Hoekstra. 'Perra is daartoe bereid, omdat hij niet geheel vrijuit gaat gezien zijn slechte informatievoorziening.? Deze crediteuren, waaronder het UWV, hebben samen een vordering van ?43.406,16 bij Perra openstaan. Hoewel Perra in 2004 een doorstart onmogelijk maakte door de leges voor het patentrecht niet te betalen, is hier volgens de curator geen sprake van een opzettelijke benadeling van de schuldeisers. ?Het patent had op dat moment toch geen waarde meer, omdat het hele idee van een ronde beeldbuis geen commerci?le waarde had. Er zijn dus geen waardevolle goederen vlak voor het faillissement aan de onderneming onttrokken.? Verder benadrukt Hoekstra dat de benadeelde aandeelhouders niet bij hem kunnen aankloppen voor steun. ?De curator is er om de concurrente schuldeisers bij te staan. De aandeelhouders die geld verloren, hebben gewoon ondernemersrisico gelopen. Er is dus onderscheid tussen concurrente vorderingen en aandeelhouders. Die laatste worden niet tegemoet gekomen in een faillissement. Daar is het faillissementsrecht niet voor, zij dienen zelf een procedure te starten.' Perra is daarnaast verwikkeld in een conflict met Jort Kelder, die hem een oplichter noemde. De curator is zich hiervan bewust, maar wil die zaak strikt gescheiden houden van dit faillissement. ?Er blijkt in Nederland wat persoonlijke afkeer te zijn tegen de persoon Perra, en die mensen gebruiken dit faillissement om hun gelijk te halen. Daar is deze zaak niet voor.?

Johan De Broyer

Willi Weber, Michael Schumacher's long time agent, is hoping to add to his huge personal fortune with a new invention.  According to the German newspaper Bild, the 66-year-old – who famously took 20 percent of Schumacher's huge Formula One earnings – is seeking a patent for a soft-drink can design that can be re-sealed once it has been opened.  "I am convinced that in ten years everybody will be using it," he said, adding that he wants to 'conquer' the market that involves the sale of 250 billion cans every year.  "With this I can make more money than I did with Schumacher in 15 years of Formula One," he boasted.  Source: GMM ? CAPSIS International  Het is niet de eerste keer dat Willi Weber schuldig is aan oplichting en van het stelen van iemand anders zijn uitvinding.  Manager Schumacher voor de rechter:   http://www.quotenet.nl/biz/manager_schumac.php  quote: ——————————————————————————– Originally posted by taran   Umm, a resealable drinks can has already been invented and patented by Dutchman Antonio Perra. His invention has been bought by such companies as Coca Cola and Perra is said to earn 250 million euros in royalties. If "moneybags" Weber tries to steal this patent, he is going to need every million he squeezed out of Schumacher to pay his court bills and compensation……. ——————————————————————————–   This idea ain't new. A quick google took me to these pages. Johan De Broyer got the patent.   http://www.advercan.com/sodaseal/ http://www.advercan.com/sodasealvideo/ http://www.linkedin.com/in/johandebroyer http://www.davisadvertisinginc.com/sodaseal/ http://community.avid.com/media/p/313323.aspx http://www.bevnet.com/classifieds/ad/F7986CDBC5CD4ACC902464FDAA4ED53C

Johan De Broyer

Originally posted by taran   Umm, a resealable drinks can has already been invented and patented by Dutchman Antonio Perra. His invention has been bought by such companies as Coca Cola and Perra is said to earn 250 million euros in royalties. If "moneybags" Weber tries to steal this patent, he is going to need every million he squeezed out of Schumacher to pay his court bills and compensation… This idea ain't new. A quick google took me to these pages. Johan De Broyer got the patent.   http://www.advercan.com/sodaseal/ http://www.davisadvertisinginc.com/sodaseal/

xandra bessems

Ik snap de kritiek niet op antonio. ik heb ooit met hem een procedee uitgevonden voorhet monteren van bouten. Dit was een ingeneus uitvinding vaon tony(koosnaampjevan mij voor hem).
Dus laten we niet zeggen dat hij niet creatief is. Voor meer informatie kan men mij direct bellen op 0641293703

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond