Annemarie Klaassen
  • Annemarie Klaassen

  • 1 artikel
  • 27.556 views
  • 0 reacties

Annemarie Klaassen

Werkt bij
Online Dialogue
Functie
Analytics & Optimization Expert
Twitter
@AM_Klaassen
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/annemarie-k...

Annemarie Klaassen is een ervaren web analist en conversie optimalisatie specialist. Ze heeft twee Masters afgerond aan Tilburg University: Marketing Management en Leisure studies. Annemarie haalt waardevolle ‘actionable insights’ uit bakken met data. Door haar achtergrond in marketing, kan ze de vertaalslag van data naar marketing goed maken. Haar voldoening haalt ze uit het aantonen dat data gedreven optimalisatie dé sleutel is tot succes. Inzichten uit data test ze daarom door middel van A/B-testen. En daarbij geldt: een dag niet getest is een dag niets geleerd.

Artikelen van Annemarie Klaassen

  • 4 maart 2016 13:00

Waarom Bayesiaans A/B-testen meer oplevert

De traditionele – en meest gebruikte – methode om A/B-testen te analyseren is met de zogenaamde frequentistische t-toets. Dit is een wetenschappelijk valide methode, maar deze methode heeft twee grote nadelen: de uitkomst van een A/B-test is lastig te begrijpen zonder gedegen statistische kennis en door te adviseren om enkel significante testresultaten te implementeren laat je een hoop geld liggen! Een Bayesiaanse testevaluatie biedt uitkomst in beide gevallen.