Bart ter Steege
  • Bart ter Steege

  • 7 artikelen
  • 325.755 views
  • 12 reacties

Bart ter Steege

Werkt bij
Jungle Minds
Functie
Managing Partner
Twitter
@JungleMinds
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/bartterste...

Bart is directielid van Jungle Minds en verantwoordelijk voor productontwikkeling. Hij is vooral gericht op digitale innovatie en concept development. Belangrijkste doel: het combineren van gebruikersbehoefte, bedrijfsstrategie en interface design in innovatieve digitale oplossingen die het verschil maken. Bart werkt ondermeer voor TNT, ABN AMRO, BAM en Schiphol Group.

Artikelen van Bart ter Steege

  • 6 januari 2017 08:55

In 2017 gaat InSurTech de verzekeringswereld op z’n kop zetten

Met grote overtuiging zetten investeerders in op disruptie in de verzekeringsindustrie. In vijf jaar tijd loopt de optelsom van VC-investeringen in verzekeringen op tot twee miljard dollar in de Verenigde Staten alleen, waarvan 800 miljoen dollar in de eerste zes maanden van 2016. Er is zelfs een heuse term ontstaan voor start-ups in deze industrie: InsurTech.

  • 4 januari 2017 15:00

2017: het jaar van de relationele economie

Zoals verwacht was ook 2016 weer een bewogen jaar voor de digitale wereld: SnapChat maakt tegenwoordig brillen, Googles AI verslaat de wereldkampioen in GO, het aantal internetgebruikers ging over de grens van 3,5 miljard heen en volgens sommigen dankt de USA haar nieuwe president aan de Facebook-bubble. 2017 wordt het jaar van de shift van de transactional naar de relational economie. Daarbij horen de onderstaand beschreven zes bijbehorende trends.

  • 8 april 2016 10:05

Winnen in de ‘war for digital talent’

Er is nogal wat aan de hand in de wereld van digital design: IT reus IBM bouwt al twee jaar aan het grootste design-team ter wereld, financiële dienstverlener Capital One kocht UX-bureau Adaptive Path en consultancy reuzen McKinsey en Accenture nemen design studio’s over alsof het niets is. Waarom deze run op digital design skills?

  • 18 mei 2015 13:00

Holacracy: het waarom, wat en hoe van het nieuwste management buzzword

Afgelopen maart kwam er een interne memo van Tony Hsieh (CEO Zappos.com) naar buiten die een hoop stof deed opwaaien. In een aan alle medewerkers gerichte email omschrijft de CEO hoe hij voornemens is de overgang naar een totaal nieuwe organisatiestructuur te versnellen. En om te laten zien dat hij het meent biedt hij iedereen die het niet met deze reorganisatie eens is actief een genereuze ontslagvergoeding. Dus daar lijkt wel iets aan de hand. Wat is dan die nieuwe manier van organiseren en samenwerken? Het heet ‘Holacracy’ en sinds het verschijnen van de memo is het de nieuwste managementhype.

  • 27 maart 2015 10:30

Waarom product-denken een cruciale strategische pijler is

Het succes van bedrijven valt of staat bij continu de juiste strategische keuzes maken. Welke klantgroepen zijn geholpen met ons product en/of dienst? Hoe gaan we nieuwe klanten winnen en zorgen we dat klanten voor ons kiezen en niet voor de concurrent? Vaarwel scheiding marketing en product: vanaf nu is het bieden van de beste gebruikservaring de enige marketingstrategie die telt.

  • 16 mei 2014 14:45

Brengt Fresh Commerce het nieuwe Uber voort?

Investeerders zijn altijd op zoek naar de volgende digitale groeibriljant als Uber of Airbnb. Recente financieringsrondes in de regio San Francisco geven een goed beeld in welke hoek investeerders de volgende grote disruptie verwachten: Fresh Commerce. De digitale verkoop en bezorging van verswaren staat een enorme groei te wachten, althans dat is een gedeelde verwachting in de Bay Area. De verklaring? Tijd voor een overzicht van de beoogde ‘Ubers’ van morgen.