Harm Linssen
  • Harm Linssen

  • 9 artikelen
  • • views
  • 54 reacties

Harm Linssen

Werkt bij
Relevant Online
Functie
Oprichter
Twitter
@harmlinssen
Linkedin
http://www.linkedin.com/pub/harm-linss...

Harm Linssen is oprichter van Relevant Online dat e-commerce professionals adviseert op het gebied van online marketing technologie voor personalisatie, shopping cart abandonment, bezoekerssegmentatie en onsite targeting. Relevant Online vertegenwoordigt in Nederland onder meer de technologieën van Fanplayr en Barilliance.

Naast zijn passie voor website personalisatie heeft Harm meer dan 10 jaar ervaring in online marketing. Zijn specialismes zijn personalisatie, online advertising, performance based advertising, retargeting en conversieattributie. Harm Linssen publiceert op Emerce.nl.

Artikelen van Harm Linssen

shutterstock_445743946
  • 1 juli 2016 06:35

De vouchercodezwendel

Recentelijk las ik een artikel op PerformanceIn met een kritische kijk op affiliatemarketing en in het bijzonder op vouchercode (kortingscode) websites. In het artikel wordt deze markt vergeleken met een kaartenhuis dat op het punt staat in elkaar te storten zo gauw retailers goed gaan onderzoeken wat de voordelen zijn van dergelijke partnerships.

shutterstock_143217343
  • 7 oktober 2015 11:00

Online-Shopping 2015: Hoe kopen Duitsers online?

Een nieuwe studie van ECC Köln en OTTO belicht het online koopgedrag van de Duitse consument. De resultaten laten volgens het onderzoek onder meer zien dat stereotypen winkelgedrag ook op het internet gelden en dat doelgroepen niet meer slechts globaal kunnen worden gedefinieerd.

advertenties winkelen commercial vrouw
  • 6 augustus 2014 13:13

Conversie-attributie en view through tracking: zoeken naar heilige graal

Adverteerders besteden steeds vaker significante budgetten aan online display advertising. Zij moeten dus blijven zoeken naar de juiste waardetoekenning. De materie van conversie-attributie is echter complex en er is verdeeldheid over het toekennen van waarde aan vertoonde advertenties waarop niet is geklikt. Om hier de juiste antwoorden op te vinden, moet worden afgerekend met een hardnekkige mythe.

shutterstock_192086159
  • 24 juni 2014 13:00

De Google Advertising Stack ontrafeld

Google is al lang niet meer alleen een zoekmachine. Zoals bekend biedt Google intussen veel meer producten voor adverteerders dan alleen AdWords. Sinds kort promoot Google deze producten niet meer apart maar als één geïntegreerd platform, de Google Stack.

shutterstock_101285134
  • 21 maart 2014 11:00

Display advertising: automated trading naar recordhoogtes

Automated trading en RTB zijn ongekend populair, bieden enorm veel kansen en maken display advertising ook voor adverteerders met kleinere budgetten bereikbaar. De vele beschikbare technologieën en data bieden volop kansen, maar brengen ook het risco met zich mee dat adverteerders het overzicht kwijt raken.

real-time-revolutie-display-advertising
  • 7 augustus 2012 13:28

Real time revolutie in display advertising

De real time revolutie in online display advertising is aangebroken en zet de industrie op zijn kop. RTB is één van de peilers van real time online advertising. Waarom zou je het gebruiken en waar moet je rekening mee houden?

tijger
  • 10 februari 2010 12:00

Column: Affiliate marketing, “no cure no pay”?

Affiliate marketing is in het huidige economische klimaat, voor veel bedrijven een goede en weinig risicovolle manier van adverteren. Een vergoeding is namelijk pas verschuldigd nadat een conversie is gerealiseerd. De adverteerder heeft weinig te verliezen als hij werkt op ‘no cure no pay’-basis. Maar is dit wel echt zo?