Harm Linssen
  • Harm Linssen

  • 7 artikelen
  • 641.692 views
  • 42 reacties

Harm Linssen

Werkt bij
CPX desk
Functie
Oprichter
Linkedin
http://www.linkedin.com/pub/harm-linss...

Harm Linssen is oprichter van CPX desk, een adviesbureau op het gebied van online advertising, website personalisatie en tag management.

Hiervoor was Harm onder andere werkzaam als Managing Director Benelux voor myThings en als Manager Display & Affiliate bij Netsociety. In die hoedanigheid werkte hij aan projecten voor klanten als ABN Amro, De Bijenkorf, Dexcom Retail, Heineken, Ohra, SNS Bank en Staatsloterij. Zijn specialismes zijn online advertising, performance based advertising, display, retargeting, website personalisatie en conversie attributie.

Artikelen van Harm Linssen

advertenties winkelen commercial vrouw
  • 6 augustus 2014 13:13

Conversie-attributie en view through tracking: zoeken naar heilige graal

Adverteerders besteden steeds vaker significante budgetten aan online display advertising. Zij moeten dus blijven zoeken naar de juiste waardetoekenning. De materie van conversie-attributie is echter complex en er is verdeeldheid over het toekennen van waarde aan vertoonde advertenties waarop niet is geklikt. Om hier de juiste antwoorden op te vinden, moet worden afgerekend met een hardnekkige mythe.

shutterstock_192086159
  • 24 juni 2014 13:00

De Google Advertising Stack ontrafeld

Google is al lang niet meer alleen een zoekmachine. Zoals bekend biedt Google intussen veel meer producten voor adverteerders dan alleen AdWords. Sinds kort promoot Google deze producten niet meer apart maar als één geïntegreerd platform, de Google Stack.

shutterstock_101285134
  • 21 maart 2014 11:00

Display advertising: automated trading naar recordhoogtes

Automated trading en RTB zijn ongekend populair, bieden enorm veel kansen en maken display advertising ook voor adverteerders met kleinere budgetten bereikbaar. De vele beschikbare technologieën en data bieden volop kansen, maar brengen ook het risco met zich mee dat adverteerders het overzicht kwijt raken.

real-time-revolutie-display-advertising
  • 7 augustus 2012 13:28

Real time revolutie in display advertising

De real time revolutie in online display advertising is aangebroken en zet de industrie op zijn kop. RTB is één van de peilers van real time online advertising. Waarom zou je het gebruiken en waar moet je rekening mee houden?

tijger
  • 10 februari 2010 12:00

Column: Affiliate marketing, “no cure no pay”?

Affiliate marketing is in het huidige economische klimaat, voor veel bedrijven een goede en weinig risicovolle manier van adverteren. Een vergoeding is namelijk pas verschuldigd nadat een conversie is gerealiseerd. De adverteerder heeft weinig te verliezen als hij werkt op ‘no cure no pay’-basis. Maar is dit wel echt zo?