Pieter Paul van Oerle
  • Pieter Paul van Oerle

  • 135 artikelen
  • 4.707.835 views
  • 87 reacties

Pieter Paul van Oerle

Werkt bij
Accenture Digital
Functie
Digital Strategy
Twitter
@ppvanoerle
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/pieterpaul

Pieter Paul is betrokken bij omvangrijke digitale innovatie-projecten bij klanten van Accenture. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de organisatie van de Accenture Innovation Awards – het grootste innovatieprogramma van Nederland. Pieter Paul zit ook in het bestuur van de 1%CLUB: hét ‘crowd giving-platform’ van Nederland.

Artikelen van Pieter Paul van Oerle

  • 17 januari 2017 08:50

ZOOF: de app voor minder files op Nederlandse snelwegen

File: de vervelendste keerzijde van de oplevende economie. Volgens de Verkeersinformatiedienst is filedruk in 2016 met tien procent gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. Mobiliteitsapp ZOOF weet dat verandering nodig is om de ergernis en financiële schade weg te nemen. Koen van Lierop, verantwoordelijk voor de marketing en gebruikerscommunicatie van Get Hooked: “Vanaf het moment dat je de A67 of A58 oprijdt, krijg je actuele rijadviezen.”

  • 10 januari 2017 13:00

Innovatie: waar haal je het vandaan?

Briljante invallen, ijzersterke ideeën, levensvatbare businessmodellen: ze liggen niet zomaar voor het grijpen. Wat innovators doen, is soms jaloersmakend: waar halen ze hun kennis en ideeën vandaan? Wat is het effect van die bronnen op innovatie?

  • 3 januari 2017 08:40

OneUp.Company, leverancier van corporate startups

Prototypes, marktvalidaties, businessmodellen: oneUp.Company levert het. Met een frisse blik zet het snelgroeiende bedrijf opkomende softwaretechnologieën in zoals blockchain. Dat heeft geleid tot een fiks aantal start-ups voor bekende grote bedrijven, die profiteren van toekomstig concurrentievoordeel. Mark Dijksman, stichter van oneUp.Company, begon twee jaar geleden. “Inmiddels hebben wij vier miljoen omzet gemaakt en vijfentwintig medewerkers in dienst.”

  • 27 december 2016 09:40

Vrendle: gecontroleerd je angsten onder ogen zien met een VR-bril

Dokters. Bloedprikken. Openbaar vervoer. Tandartsen. Eén miljoen Nederlanders heeft angsten, van allerhande aard. Vrendle, opgericht door Jan Dirk Bijker van Coolminds, wil hier als marktleider in virtual reality voor de gezondheidszorg een einde aan maken. “Door een VR-bril te dragen, komen cliënten in een virtuele werkelijkheid terecht. Daar ontstaat meer zelfvertrouwen en durf, en kunnen zij hun angst op een laagdrempelige wijze de baas worden.”

  • 20 december 2016 08:00

ReadID: in een aantal seconden de echtheid van je paspoort scannen

Vergeleken met het jaar ervoor steeg in 2015 look-a-like-fraude in Nederland met 12,5 procent. Reden te meer om steeds hogere eisen aan identiteitsvaststelling te stellen. ReadID, mede opgericht door CEO Maarten Wegdam van InnoValor, speelt met succes in op de sterk toegenomen vraag naar strenge controle.

  • 6 december 2016 06:30

Computer die vastloopt? Wifi-storing? TechSee kijkt mee

Iedereen heeft het wel eens ervaren: een slechte internetverbinding of moeite met het installeren van een nieuw technisch snufje. TechSee, opgericht door Israëliër Eitan Cohen, kijkt mee, gewoon bij jou thuis. “Na één jaar hebben wij meer dan twintig klanten en ondersteunen we meer dan vijftien miljoen consumenten met ons product.”

  • 29 november 2016 11:30

Hey! Kun je mij die 15 euro terugbetalen via Tikkie?

Een week geleden trok ING de stekker uit betaalapp Twyp. Intussen timmert Tikkie goed aan de weg als financiële topper in de App Store. Roland Booijen van Tikkie, is zeer te spreken over de 150.000 trouwe gebruikers van de app en ziet de toekomst zonnig in.

  • 15 november 2016 09:50

MIND: aanzienlijke kostenbesparing met slimmer wagenpark

Via een app zien of je deuren dicht zijn, de handrem is aangetrokken en waar je je auto geparkeerd hebt. Tjeerd Tuitel, directeur van MIND, begon twee jaar geleden klein maar denkt inmiddels groot. “MIND is dé telematicatool voor voertuigen. Onze smartbox zorgt ervoor dat wagenparkeigenaren meer grip krijgen op mobiliteitskosten.”

  • 8 november 2016 06:15

ASADRA: een eigen modeontwerper voor al je prêt-à-porter

Vandaag de dag hebben eerlijke en bewuste producten of diensten een streepje voor. McDonalds verkoopt verantwoorde salades, H&M etaleert een faire modecollectie. In die sector is nog meer ontwikkeling mogelijk, meent Adrian Silineks, medeoprichter van ASADRA. “Het is storytelling met mode. Zoals Spotify werkt in de muziekwereld, zo werkt ASADRA in de modewereld.”