Pieter Paul van Oerle
  • Pieter Paul van Oerle

  • 140 artikelen
  • 4.884.105 views
  • 92 reacties

Pieter Paul van Oerle

Werkt bij
Accenture Digital
Functie
Digital Strategy
Twitter
@ppvanoerle
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/pieterpaul

Pieter Paul is betrokken bij omvangrijke digitale innovatie-projecten bij klanten van Accenture. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor de organisatie van de Accenture Innovation Awards – het grootste innovatieprogramma van Nederland. Pieter Paul zit ook in het bestuur van de 1%CLUB: hét ‘crowd giving-platform’ van Nederland.

Artikelen van Pieter Paul van Oerle

  • 21 februari 2017 06:15

Atmosphere zet de toon voor een versterkte klantbeleving

Wat merken als Ace & Tate, Marqt en Wagamama gemeen hebben? Atmosphere van Kollekt.fm. Rolf Dröge, oprichter van de muziekdienst, laat artiesten en andere muziekexperts een afspeellijst samenstellen die gebaseerd is op de merkidentiteit van zijn klanten. “We versterken de in-store-klantbeleving met zorgvuldig geselecteerde muziek.” Inmiddels maken vijfentachtig locaties in zeven verschillende landen gebruik van Atmosphere.

  • 14 februari 2017 13:00

Crowdselling via social media. Sellify doet het

Zo’n twee miljard mensen maken maandelijks actief gebruik van Facebook. Ook Twitter, LinkedIn en Instagram zijn wereldwijd niet meer weg te denken. Het biedt nieuwe kansen, zoals voor het eerste crowdsellingplatform, Sellify van Lennert Pieters. Via social media trekt hij op effectieve wijze potentiële consumenten aan voor zakelijke klanten. “Sell, satisfy en amplify geven exact aan waar wij voor staan: influencermarketing in een nieuw jasje.”

  • 7 februari 2017 10:50

Oaky: tevredener gasten en hogere omzet voor hotels

TripAdvisor, Yelp of Zoover: online-beoordelingen zijn er te over. In de hotelmarkt is reputatie meer dan ooit doorslaggevend. Oaky haakt in op hogere verwachtingen door al tijdens het verblijf feedback van gasten te verzamelen. “Ruim voordat zij inchecken zetten we effectieve upselltechnieken in”, zegt Erik Tengen, medeoprichter van Oaky.

  • 31 januari 2017 11:00

SODAQ’s slimme sensoren koppelen 1.001 dingen aan het IoT

Miljarden autonome dingen kunnen aan het internet geknoopt worden: bruggen, prullenbakken, fietsen, beregeningsinstallaties. Sensorontwikkelaar SODAQ versnelt de opmars van het Internet of Things (IoT) door met LoRa verbindingen te leggen tussen ding en web. Jan Willem Smeenk, CEO van SODAQ, levert de bijbehorende hard- en software.

  • 24 januari 2017 06:45

Filepurch: boter bij de vis voor creatieve zzp’ers

Lange betalingstermijnen en te late betalingen: volgens incassobureau Intrum Justitia liep de Nederlandse economie vorig jaar daarop zeven miljard euro mis op midden- en kleinbedrijven. Genoeg is genoeg, vindt Jonathan Koy, oprichter van online-uploaddienst Filepurch. “Als je een digitaal creatief product zoals een e-book aanlevert bij een klant, dan zorgen wij dat hij direct betaalt. Gelijk oversteken dus.”

  • 17 januari 2017 08:50

ZOOF: de app voor minder files op Nederlandse snelwegen

File: de vervelendste keerzijde van de oplevende economie. Volgens de Verkeersinformatiedienst is filedruk in 2016 met tien procent gestegen ten opzichte van het voorgaande jaar. Mobiliteitsapp ZOOF weet dat verandering nodig is om de ergernis en financiële schade weg te nemen. Koen van Lierop, verantwoordelijk voor de marketing en gebruikerscommunicatie van Get Hooked: “Vanaf het moment dat je de A67 of A58 oprijdt, krijg je actuele rijadviezen.”

  • 10 januari 2017 13:00

Innovatie: waar haal je het vandaan?

Briljante invallen, ijzersterke ideeën, levensvatbare businessmodellen: ze liggen niet zomaar voor het grijpen. Wat innovators doen, is soms jaloersmakend: waar halen ze hun kennis en ideeën vandaan? Wat is het effect van die bronnen op innovatie?

  • 3 januari 2017 08:40

OneUp.Company, leverancier van corporate startups

Prototypes, marktvalidaties, businessmodellen: oneUp.Company levert het. Met een frisse blik zet het snelgroeiende bedrijf opkomende softwaretechnologieën in zoals blockchain. Dat heeft geleid tot een fiks aantal start-ups voor bekende grote bedrijven, die profiteren van toekomstig concurrentievoordeel. Mark Dijksman, stichter van oneUp.Company, begon twee jaar geleden. “Inmiddels hebben wij vier miljoen omzet gemaakt en vijfentwintig medewerkers in dienst.”

  • 27 december 2016 09:40

Vrendle: gecontroleerd je angsten onder ogen zien met een VR-bril

Dokters. Bloedprikken. Openbaar vervoer. Tandartsen. Eén miljoen Nederlanders heeft angsten, van allerhande aard. Vrendle, opgericht door Jan Dirk Bijker van Coolminds, wil hier als marktleider in virtual reality voor de gezondheidszorg een einde aan maken. “Door een VR-bril te dragen, komen cliënten in een virtuele werkelijkheid terecht. Daar ontstaat meer zelfvertrouwen en durf, en kunnen zij hun angst op een laagdrempelige wijze de baas worden.”

  • 20 december 2016 08:00

ReadID: in een aantal seconden de echtheid van je paspoort scannen

Vergeleken met het jaar ervoor steeg in 2015 look-a-like-fraude in Nederland met 12,5 procent. Reden te meer om steeds hogere eisen aan identiteitsvaststelling te stellen. ReadID, mede opgericht door CEO Maarten Wegdam van InnoValor, speelt met succes in op de sterk toegenomen vraag naar strenge controle.