Bedrijf

Heineken

The Facebook Conference 2013: een platform wordt volwassen

ACHTERGROND - 14 oktober 2013 Marcel van der Heijden Geen reacties

fb2

Afgelopen woensdag vond tijdens de Amsterdam eWeek de eerste editie van The Facebook Conference plaats. Op het podium deelden merken zoals KLM, Heineken, Philips, de ANWB en Hunkemöller en Facebook zelf hun kennis met de meer dan 230 bezoekers. Conclusie van de dag: het draait op Facebook vooral om de strijd tussen engagement versus bereik.

Volledig artikel »

Topman Heineken Digital over strategie ‘social’

NIEUWS - 7 september 2013 Arnoud Groot Geen reacties

124_lunch

Dankzij succesvolle campagnes en partnerships met onder meer de Champions League laat Heineken de concurrentie op Facebook, Twitter en YouTube stof happen. Paul Smailes (37), Global Head of Digital bij de bierfabrikant, vertelt hoe hij die voorsprong verder wil uitbouwen.

Volledig artikel »

‘Heineken ontwikkelt mondiaal e-commerceplatform’

NIEUWS - 29 mei 2013 Erwin Boogert Geen reacties

5086326963_8a582b939f

Bierbrouwer Heineken is begonnen met de bouw van een webwinkel met wereldwijd bereik. Hier worden geen alcoholica verkocht, maar merchandise met het Heinekenmerk.

Volledig artikel »

Heineken zoekt nieuw digitaal bureau

NIEUWS - 30 november 2012 Redactie Emerce 2 reacties

2742187636_bee6650457

Heineken wil de online aanwezigheid van zijn merk versterken, mogelijk met e-commerceactiviteiten, en zoekt daarom een nieuw digitaal reclamebureau.

Volledig artikel »

Heineken bespaart drie ton aan reiskosten dankzij telepresence

NIEUWS - 23 juli 2012 Jan Libbenga 9 reacties

Tandberg-Telepresence-T3

Bierbrouwer Heineken zegt dat het in één jaar tijd ruim drie ton aan reiskosten heeft bespaard en de CO2-uitstoot met 160 ton heeft verminderd door virtueel te vergaderen.

Volledig artikel »

Heineken sluit marketingdeal met Facebook

NIEUWS - 8 december 2011 Redactie Emerce 2 reacties

26462

Heineken heeft een mondiale partnerovereenkomst aangekondigd met Facebook. De twee bedrijven zullen vanaf volgend jaar samenwerken aan de digitale campagnes voor de bierbrouwer.

Volledig artikel »

Google, Heineken sluiten advertentiedeal voor ettelijke miljoenen

NIEUWS - 30 juni 2011 Jannemiek Starkenburg 1 reactie

Heineken

Google en Heineken zijn een samenwerking aangegaan waarmee miljoenen euro’s zijn gemoeid. Heineken besteedt een vooraf afgesproken minimum bedrag aan advertentiegeld bij Google, in ruil voor kortingen en toegang tot bepaalde data.

Volledig artikel »

Heineken gooit beleving Champions League ondersteboven

NIEUWS - 14 juni 2011 Erwin Boogert Geen reacties

Home | Heineken®

Bierbrouwer Heineken is voor tientallen miljoenen euro’s opnieuw sponsor van de Champions League geworden. Met een mobiel en Facebook-spel verandert Heineken voetbalfans uit 25 EU-landen van passief kijker in actief deelnemer aan de wedstrijden. In drie wedstrijden werden al 11.000 spellen gespeeld.

Volledig artikel »

Heineken: ‘Het gaat om de vríenden van onze Facebook-fans’

NIEUWS - 10 juni 2011 Erwin Boogert 2 reacties

Heineken

Bierbrouwer Heineken bouwt momenteel de infrastructuur om honderden miljoenen Facebook-gebruikers met een druk op de knop te kunnen benaderen. “Het gaat niet enkel om onze twee miljoen Facebook-fans, maar hun 250 miljoen vrienden”, zegt baas Digitaal Floris Cobelens.

Volledig artikel »

Heineken koppelt loyaliteitsprogramma aan Foursquare

NIEUWS - 20 januari 2011 Jannemiek Starkenburg 2 reacties

heineken concert uitgaan dansen

Bierliefhebbers die een kroeg bezoeken waar Heineken wordt geschonken, kunnen digitale zegeltjes knippen door in te loggen met Foursquare. De bierfabrikant heeft het loyaliteitsprogramma, waar gebruikers de zogenaamde e-tjes kunnen sparen, aan Foursquare gekoppeld.

Volledig artikel »