More artikelen

Metrixlab koopt usability-expert

Het Rotterdamse onderzoeksbureau Metrixlab neemt usability-expert 2C Usability over. Bruikbaarheidsonderzoek wordt volgens Metrixlab steeds belangrijker. Het sluit buitenlandse overnames niet op dit terrein ook niet uit.

“Nederland koploper online marktonderzoek”

Nederland is absolute koploper als het gaat om online marktonderzoek. In Nederland gaat het om ongeveer twintig procent van de totale uitgaven aan marktonderzoek. In landen om ons heen liggen die cijfers tussen de vijf tot tien procent. Dat zegt Han de Groot, managing director van online onderzoeksbureau MetrixLab.

“Internet 24% van totale mediaconsumptie”

Nederlandse internetters besteden 24% van hun tijd voor mediaconsumptie aan Internet. Dat komt naar voren uit een onderzoek van Metrixlab in opdracht van Webads.

“Online lening afsluiten weinig bekend”

Terwijl banken wel de optie aanbieden om online een lening af te sluiten, denkt een meerderheid van de internetters dat dit niet mogelijk is. Dit zegt onderzoeksbureau MetrixLab. In een vergelijkende studie kwamen Rabobank en Fortis goed naar voren.

Meeste terugkerende bezoekers voor Mercedes.nl

Mercedes weet met zijn site de meeste bezoekers te verleiden om terug te keren, op de voet gevolgd door Citroën en Ford. Dit zegt onderzoeksbureau MetrixLAb in een vergelijkende studie naar het bezoek aan 35 Nederlandse autosites. Het ontbreken van spelletjes en andere fun ten gunste van zakelijke informatie is wat leidt tot de terugkerende bezoekers, vermoedt Rik Dolk van DaimlerChrysler (Mercedes).

Mogelijkheden online beleggen nauwelijks bekend

Onder internetgebruikers zijn de mogelijkheden van het online beleggen nauwelijks bekend, terwijl er wel veel belangstelling bestaat om een beleggingsrekening op internet te openen. Vijftien procent van de internetgebruikers zou overwegen dit binnen een half jaar te doen, bij reeds actieve beleggers is dit zelfs zeventig procent. Dat zegt onderzoeksbureau MetrixLab , dat een onderzoek deed naar gebruikersbeleving op websites, waar zo'n duizend internetgebruikers boven de achttien jaar aan meededen.

Samenwerking MetrixLab en Interview*NSS

De twee onderzoeksbureaus Interview*NSS en MetrixLab zijn een strategische samenwerking gestart. De partijen zullen gezamenlijk nieuwe onderzoeksmethoden ontwikkelen. Een testmethode voor het gebruiksgemak van websites hebben de twee onderzoeksbureaus inmiddels al opgezet. MetrixLab ontkent dat de samenwerking is gestart om de concurrentie beter het hoofd te kunnen bieden.

Investering van 3,5 miljoen euro voor MetrixLab

MetrixLab krijgt een kapitaalinjectie van 3,5 miljoen euro van investeringsmaatschappij NIB Capital Private Equity . MetrixLab zal het geld gebruiken om nieuwe producten aan te bieden en wil er de marktpositie in Nederland mee versterken. Ook zal er volgend jaar Europese uitbreiding volgen.

Online boekingen onderzocht

Onderzoeksbureau Metrixlab heeft bij n=1450 Nederlandse websurfers van 16 jaar en ouder een onderzoek gedaan over het onderwerp 'online boeken van vakanties'.

Directeur Schipper verlaat Metrixlab na zes weken

Mede-directeur Fred Schipper vertrekt al na zes weken bij Metrixlab . In goed overleg beeindigen de twee hun werkrelatie, Schipper keert weer terug bij zijn oude werkgever NFO Trendbox . Volgens Schipper is het 'niet ondenkbeeldig' dat er een band ontstaat tussen NFO en Metrixlab.