-

Gucci ontdekt het succes van Pinterest

In ons wekelijkse nderzoek kijken we deze keer naar het Pinterest account van Gucci. Een redelijk onbekend medium met een hoog bereik. 47 procent van de online consumenten in de VS deed een aankoop na een aanbeveling op Pinterest. En uit online onderzoek blijkt dat een Pinterest click 400 procent meer op brengt dan een Twitter click en 27 procent meer dan een Facebook click. Daarom behandelen we deze week de geheimen van Pinterest als social media kanaal.

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.01.23 (1)

Om de de eerste Cruise Fashion show op 4 juni in New York te vieren werkte Gucci samen met fotografe Coco Captain. Voor Gucci maakte zij de mooiste foto’s van New York en haar straten. De gehele campagne is zowel op Facebook als Instagram te volgen via #GucciCruiseNYC.

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.01.29

Online prikbord

Je weet, Pinterest is het beste te vergelijken met een gigantisch prikbord waar je vrijelijk andermans post-its kan kopieren. Oneindige inspiratie kan je opdoen door bij je buurman en door bij een creatieveling op een ander continent op het prikbord te snuffelen. Het is daarmee voor fashion merken een zeer interessant social media kanaal. Want wie wil er nu niet dat zijn of haar collectie op duizenden online prikborden wereldwijd verschijnt?

Het potentieel van Pinterest

Zoals in de inleiding al benoemt geven 47 procent van de Amerikaanse online consumenten aan zich te laten inspireren door Pinterest. Een Pinterest click is 400 procent meer waard dan een Twitter klik. En 27 procent meer dan een Facebook variant. Er zijn echter maar weinig bedrijven die het potentieel van Pinterest inzien. We presenteren je hier een viertal merken die Pinterest wel benutten.

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.01.36

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.01.431

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.01.51

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.01.59

Gucci’s Pinterest account

Ook Gucci gebruikt haar Pinterest account om haar achterban te bereiken.
Met ruim 41.000 volgers heeft Gucci al een groot bereik.

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.02.06

Het blijkt het ideale uithangbord voor de laatste Gucci collectie.

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.09.37

Of beroemdheden die Gucci dragen op de rode loper.

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.02.201

Een mooie verzameling aan Gucci kleding die de covers van ‘de bladen’ sieren.

Screen-Shot-2015-07-13-at-16.02.27

Pinterest lijkt een ideaal online visueel uithangbord voor het high end fashion brand.

Engagement verhoging

In de week van 5 tot 12 juni meten we in ons Social War onderzoek een Facebook engagement stijging van +148 procent. Het geeft aan dat de achterban van Gucci enthousiast reageert op de aankondiging meer te gaan doen met Pinterest als Social media kanaal. De ruim 41.000 volgers die het merk nu heeft is aanzienlijk. Maar wanneer we kijken naar de koplopers op Pinterest, dan zien we dat er voor Gucci nog veel meer te winnen is.

*) Dit artikel is tevens gepubliceerd op de website van IIZT.

Foto boven: Hattanas Kumchai / Shutterstock.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond