What's new

Top stories

Growth hacking centraal op Emerce Conversion

Wat je kunt leren van de growth hacking-methode van Uber, Dropbox en Airbnb om de conversion rate optimization (CRO) te optimaliseren, hoor je tijdens Emerce Conversion van Hans Scheffer, CEO van Hello Print, tijdens de ronde tafel discussie: Hoe haal je het maximale uit je groei team?


Crowdselling via social media. Sellify doet het

Zo’n twee miljard mensen maken maandelijks actief gebruik van Facebook. Ook Twitter, LinkedIn en Instagram zijn wereldwijd niet meer weg te denken. Het biedt nieuwe kansen, zoals voor het eerste crowdsellingplatform, Sellify van Lennert Pieters. Via social media trekt hij op effectieve wijze potentiële consumenten aan voor zakelijke klanten. “Sell, satisfy en amplify geven exact aan waar wij voor staan: influencermarketing in een nieuw jasje.”


Inwoners Randstad besteden bijna 12 procent van hun totale uitgaven bij webwinkels

Van alle bestedingen aan producten in de Randstad komt 11,9 procent terecht bij webwinkels. Omgerekend is dat zo’n 5,2 miljard euro, meer dan alle bestedingen in de winkels van de hele gemeente Amsterdam bij elkaar. Dat bijkt uit het Randstad Koopstromenonderzoek 2016 van I&O Research en DTNP.


Body & Fit voor tientallen miljoenen euro’s verkocht

Het miljardenbedrijf Glanbia uit Ierland koopt Body & Fit uit Heerenveen voor vele tientallen miljoenen euro’s. De fabrikant koopt kennis en kunde om direct aan de eindconsument te verkopen. De Ieren investeren in het Friese bedrijf om versneld een netwerk van Europese webshops op te tuigen.


Ahold Delhaize: ‘Voice-assistants is een trend die we niet willen missen’

Het officieel samengaan van Ahold en Delhaize een jaar geleden is een van de grootste fusies in retailland ooit. Een slotstuk van een verlovingsdans die maar liefst negen jaar duurde. “We kunnen ontzettend veel van elkaar leren”, aldus Hanneke Faber (47), Chief E-commerce & Innovation Officer.


Meer artikelen in E-commerce

Nieuwsbrief