Conversion

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Conversion

Google Customer Match: tips en learnings

In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbreiding op haar Adwords advertentieplatform die je in staat stelt je eigen klantdata te gebruiken bij het targeten van Google gebruikers. Inmiddels zijn we zo’n vier maanden verder. Een mooi moment om tips en learnings te delen.


Abandoned Shopping Cart Campagnes: wat leren we van Amerikaanse retailers?

De Amerikaanse e-commerce specialist Listrak publiceert jaarlijks een onderzoek een onderzoek naar Abandoned Shopping Cart campagnes. Listrak focust zich daarbij op de top 1000 online retailers in de Verenigde Staten. Belangrijkste ontwikkelingen? Steeds meer Amerikaanse retailers maken er gebruik van, het aantal e-mails dat een retailer gebruikt om consumenten alsnog te verleiden neemt verder toe en er wordt in de eerste e-mail steeds minder vaak een incentive dan wel korting gegeven.


Infographic: De invloed van app beoordelingen

Tachtig procent van apps in de Apple App Store of Google Play blijft onopgemerkt. Wie hoger wil komen heeft op zijn minst een goede beoordeling nodig. Van de Top 100 gratis iPhone apps heeft 67 procent vier sterren of hoger, en 92 procent tenminste drie sterren. Een manier om de resultaten wat op te krikken is om gebruikers te vragen de app te beoordelen.


Sociale bewijskracht: hoe zet je het overtuigend in?

De zes beïnvloedingsprincipes van Cialdini zijn alom bekend. Van deze principes worden in fysieke winkels en webshops enorm veel gebruik gemaakt. Het gebruik van deze principes kan online een uitdaging vormen, want het gaat er niet alleen om welke principes je inzet, maar ook hoe kwalitatief je ze toepast. Sociale bewijskracht spant de kroon als het gaat om online persuasion, want het is ondenkbaar dat we meningen en gedragingen van anderen niet meenemen in onze koopbeslissing. Hoe zet je sociale bewijskracht overtuigend in?


Vijf manieren om webshop-bezoekers te laten inschrijven voor je e-mailmarketing

Mensen bezoeken je webshop en oriënteren zich daar op een mogelijke aankoop. Een deel van hen zal tot aankoop overgaan. Een ander deel, meestal het grootste deel, vervolgt de zoektocht via andere webshops. Zoekgedrag via internet vindt immers gefragmenteerd plaats. E-mailmarketing is de juiste oplossing om de interesse van de bezoekers aan je webshop na hun bezoek te behouden. Daar moeten zij zich dan natuurlijk wel voor aanmelden. Waar en wanneer vraag je een geïnteresseerde webshopbezoeker om zich in te schrijven voor je e-mailmarketing?


Tips voor het testen van je site (infographic)

A/B-testen zijn de beste manier om de gebruikersvriendelijkheid van je website te testen. Ook al ben je nog zo overtuigd van de werking van je site, gebruikers geven toch de doorslag. Deze infographic van Optimizely geeft tips voor het testen van media-, retail-, reis- en B2B sites.


Meer artikelen in Conversion

Topic: Conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere E-commerce topics