Conversion

Nieuwsbrief

 

Artikelen in Conversion

Het beste resultaat uit je display campagne: van opbouw tot optimalisatie

Zoals bij elk campagnetype is de inrichting van de Google display campagne cruciaal voor de prestaties. Het displaynetwerk van Google is groot en kent meerdere targetingmethodes en advertentie-indelingen. Wat levert het meeste resultaat op? Er is maar een manier om daar achter te komen en dat is door het te testen.


Conversie smartphone Benelux blijft achter bij andere landen

Marketeers in de Benelux slagen er minder goed in om mobiele bezoekers te converteren dan hun collega’s in andere Europese landen. In omringende landen ligt het conversiepercentage tot wel een hele procentpunt hoger. Dat blijkt uit de resultaten van de Adobe Digital Index: Europe Best of the Best 2015 – een onderzoek naar de digitale prestaties van bedrijven en consumentengedrag.


Webwinkels lekken geld, maar waardoor? (infographic)

Conversie blijft lastig, maar de inzet van video kan helpen. Vooral productvideo’s stimuleren de verkoop, zo blijkt uit bijgaande infographic van Red Stag Fulfillment. Maar er zijn meer zaken waar je op moet letten: een goed werkende duidelijke checkout, lage bezorgkosten, kort levertijden of slechte opmaak hebben eveneens invloed.


Zo zijn pushberichten ook vanuit de e-commercesite inzetbaar

Niet zelden vragen e-commercesites of ze de bezoeker pushberichten mogen sturen. Vanuit een mobiele app natuurlijk, maar tegenwoordig ook vanuit de website zelf. Is het e-commerceplatform via een API gekoppeld aan software als Notificare of Pushcrew dan kan de webbrowser op een nader te bepalen moment een notificatie afgeven.


Productpagina’s Coolblue door de tijd heen

Webwinkel Coolblue zag haar omzet in 2015 stijgen naar maar liefst 555 miljoen euro versus 168 miljoen in 2012. Een groei van 230 procent welke de organisatie wist te realiseren door veel nieuwe klanten te bereiken, maar ook door de terugkomst van bestaande klanten. In dit blog staan we stil bij hoe Coolblue haar productdetailpagina’s door de jaren heen heeft ontwikkeld om haar immense omzet groei te bewerkstelligen.


Optimaliseren met assisted conversions in Google Analytics

Assisted Conversions maken inzichtelijk met welke advertenties een gebruiker nog meer interactie heeft gehad naast de advertentie die direct geconverteerd is. Naast de conclusies die getrokken kunnen worden op basis van o.a. conversies, kosten per conversie en conversiepercentages is het van groot belang dat de data van assisted conversions worden meegenomen in het optimalisatieproces. Hierdoor kunnen er accuratere conclusies worden getrokken en daardoor ook betere beslissingen worden genomen bij het optimaliseren van online campagnes. Er zullen bijvoorbeeld geen conversies worden misgelopen omdat er advertenties en/of zoekwoorden onderbroken worden die niet voor directe conversies zorgen, maar wel deel uit maken van het conversiepad.


Personalisatie zonder personas, (Big) Data en content

Personalisatie is misschien wel de mooiste uitvinding sinds het internet. Elke fanatieke Spotify-gebruiker die elke week zijn gepersonaliseerde ‘Discover Playlist’ checkt snapt dat niet alleen marketeers hier warm voor lopen, maar zeker ook consumenten. Hoe mooi is het dat Spotify op basis van je historische data en vergelijkbare profielen een persoonlijke lijst voor je samenstelt met prachtige (nog niet ontdekte) liedjes?


Micro-moments toepassen in je social media strategie

Micro-moments, hét marketingbuzzword van 2016. Er is in de afgelopen maanden al veel aandacht geweest over dit onderwerp. Het was ook een van de toponderwerpen tijdens de Google Performance Summit. Het belang van de micro-moments is bekend, maar hoe pas je deze belangrijke momenten toe in je social media strategie?


Meer artikelen in Conversion

Topic: Conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere E-commerce topics