Conversion

Nieuwsbrief

Andere Topics in E-commerce

 

Artikelen in Conversion

(Emerce Engage) Je klanten in fans veranderen met neuromarketing

Veel organisaties richten zich op de consument waarvan ze denken dat die bewuste koopbeslissingen neemt. Maar uit verschillende onderzoeken blijkt dat ruim 95 procent van de beslissingen genomen worden door het onbewuste brein. Door inzicht te krijgen in deze onbewuste processen kunnen van klanten fans gemaakt worden. Vanuit die wetenschap is Zeeshan Khan eerder dit jaar zijn eigen bedrijf gestart, Funsumers. Hij vertelt er volgende week over op Emerce Engage.


Call-to-action in Facebook werkt (infographic)

Facebooks call-to-action knoppen blijken een zeer goede conversie op te leveren, beweert in elk geval AdRoll. De klikratio is 2,8 maal toegenomen. Knoppen als Shop Now, Book Snow, Learn More, Sign Up en Download (voor apps) blijken prima te werken. De onderstaande gegevens hebben betrekking op de klanten van AdRoll zelf.


Nutricia Danone krijgt Customer Data Award 2014

Nutricia Danone is uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De prijs wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Nutricia Danone stelt in haar winnende case de moeder centraal en volgt haar over alle kanalen heen.


Onderzoek: doorbraak afhaalpunten in de checkout

Afleveren op het thuisadres is in e-logistics nog steeds het meest populair. Maar de mogelijkheid de bestelde order af te kunnen halen bij een afhaalpunt van de retailer of bij een landelijk afhaalpunt scoort in consumentenonderzoeken best hoog. Helaas kun je niet afhalen als de afhaaloptie niet in de checkout zit. Het onderzoek Global Webshop Logistics 2014 blijkt dat nationaal en internationaal gezien, ook in webshop-checkout’s, er nu echt een doorbraak is.


Vijf tips voor de logistieke checkout

Het hart van je webshop zijn natuurlijk je homepage, je category-pagina’s en de vele productpagina’s. De checkout daarna is gewoon noodzaak. Bittere noodzaak. Ik noem het altijd “de boekhouderij”. En wie houdt er nu van boekhouden? Naast NAW-gegevens en betaalwijze kunnen we steeds vaker in de checkout de gewenste aflevermethode aangeven. Alarm ! Hoe ingewikkelder de checkout, hoe groter het conversierisico. Hoogste tijd om die logistieke nieuwkomer eens serieus onder de loep te nemen.


Meer artikelen in Conversion

Topic: Conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere E-commerce topics