Conversion

Nieuwsbrief

Andere Topics in E-commerce

 

Artikelen in Conversion

Ve Interactive koopt GDM Digital
  • 20 november 2014 14:59
  • Redactie Emerce
32

Ve Interactive koopt GDM Digital

Technologiebedrijf Ve Interactive, actief in de e-commercesector, koopt reclametechnologiebedrijf GDM Digital voor twaalf miljoen dollar.

Nutricia Danone krijgt Customer Data Award 2014
  • 19 november 2014 09:50
  • Redactie Emerce
27

Nutricia Danone krijgt Customer Data Award 2014

Nutricia Danone is uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De prijs wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Nutricia Danone stelt in haar winnende case de moeder centraal en volgt haar over alle kanalen heen.

De geheimen van de call to action button
72

De geheimen van de call to action button

Hoe verhoog je de interesse voor jouw nieuwsbrief? Hoe zorg je dat de ontvanger daadwerkelijk doorklikt? Ik zet een aantal ‘psychologische succesfactoren’ op een rij. In dit eerste artikel focus ik op de ‘Call to Action button’.

Onderzoek: doorbraak afhaalpunten in de checkout
11

Onderzoek: doorbraak afhaalpunten in de checkout

Afleveren op het thuisadres is in e-logistics nog steeds het meest populair. Maar de mogelijkheid de bestelde order af te kunnen halen bij een afhaalpunt van de retailer of bij een landelijk afhaalpunt scoort in consumentenonderzoeken best hoog. Helaas kun je niet afhalen als de afhaaloptie niet in de checkout zit. Het onderzoek Global Webshop Logistics 2014 blijkt dat nationaal en internationaal gezien, ook in webshop-checkout’s, er nu echt een doorbraak is.

Vijf tips voor de logistieke checkout
42

Vijf tips voor de logistieke checkout

Het hart van je webshop zijn natuurlijk je homepage, je category-pagina’s en de vele productpagina’s. De checkout daarna is gewoon noodzaak. Bittere noodzaak. Ik noem het altijd “de boekhouderij”. En wie houdt er nu van boekhouden? Naast NAW-gegevens en betaalwijze kunnen we steeds vaker in de checkout de gewenste aflevermethode aangeven. Alarm ! Hoe ingewikkelder de checkout, hoe groter het conversierisico. Hoogste tijd om die logistieke nieuwkomer eens serieus onder de loep te nemen.

Pushberichten bij apps doen wonderen
29

Pushberichten bij apps doen wonderen

Nu de meeste apps gratis worden verspreid en ontwikkelaars steeds vaker zijn aangewezen op in-app aankopen, wordt de marketing een uitdaging. En toch kan het: dienstverlener Appboy stuurde namens een van zijn klanten een ‘duwbericht’ naar gebruikers die nog nooit iets hadden gekocht. Dat leverde 100.000 dollar extra inkomsten op.

Kieskeurig.nl loopt leeg, adverteerders massaal weg
  • 1 oktober 2014 06:18
  • Redactie Emerce
755

Kieskeurig.nl loopt leeg, adverteerders massaal weg

Het nieuwe prijsbeleid van Kieskeurig.nl zet zoveel kwaad bloed onder webwinkels dat ze zich op grote schaal uit de zoekindex terugtrekken. Tientallen grote webwinkels zijn, net als bol.com en Coolblue, vanaf vandaag niet meer vindbaar in de productvergelijker.

Ook Alternate.nl keert Kieskeurig.nl de rug toe
  • 30 september 2014 12:56
  • Redactie Emerce
99

Ook Alternate.nl keert Kieskeurig.nl de rug toe

Computerwinkel Alternate.nl laat zijn producten uit de zoekindex van Kieskeurig.nl verwijderen. Het bedrijf is de volgende grote webwinkel die zich verzet tegen de nieuwe tarieven die de productvergelijker van Sanoma morgen doorvoert.

Meer artikelen in Conversion

Topic: Conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere E-commerce topics