Conversion

Nieuwsbrief

Andere Topics in E-commerce

 

Artikelen in Conversion

Hoe je stapsgewijs de conversie kunt verhogen

‘Hoe maak je van een bezoeker een koper’? Dat is de vraag die Jurjen Jongejan beantwoordt met zijn boek ‘Meer omzet met je webshop’. “Volgens een stappenplan breng je in kaart waar de conversieknelpunten zitten, waar de mensen afhaken op je site en vervolgens ga je met AB-testen je site verbeteren.”


Fastr: sneller bestellen in webshops

67 procent van de mensen die bezig zijn een online aankoop te doen, haken af tussen de winkelwagen en de betaling. “Het is van de zotte dat je bij elke webshop weer zo’n uitgebreid registratieformulier moet invullen”, zegt Albin Bronkhorst van Fastr, dat nu drie maanden draait. Circa honderd online retailers hebben zich inmiddels aangesloten bij de succesvolle omzetverhogende oplossing.


Emerce Conversion: de grote belofte van neuromarketing

Moeten we echt alleen nog maar op ons ‘onbewuste brein’ focussen voor conversie optimalisatie? Nee! Dirk Franssens van BetterChange zal op Emerce Conversion betogen dat deze insteek maar ten dele terecht is. Je moet ook het bewuste brein blijven stimuleren. Sterker nog, een goed begrip van de interactie tussen de ‘twee breinen’ bepaalt uiteindelijk je online succes.


De positieve invloed van beoordelingen (infographic)

Online beoordelingen hebben duidelijk een impact op het rendement van bedrijven. Dat is trouwens ook de overtuiging van de bedrijven zelf, althans volgens gezamenlijk onderzoek van Trustpilot en Econsultancy. 79 procent erkent dat beoordelingen belangrijk zijn. Maar ruim de helft vreest nog altijd negatieve recensies. Onterecht, omdat zo’n 83 procent van de beoordelingen doorgaans positief gestemd is. Het rapport is hier verkrijgbaar.


Vijf psychologische tips voor meer webshop conversies

In meerdere opzichten is psychologie eigenlijk een verkapte synoniem voor marketing. Zoals we allemaal weten, is alleen het hebben van het beste en goedkoopste product in je branche niet voldoende bij online verkopen. Je website moet ook succesvol zijn in de kunst van het overtuigen. Gelukkig zijn er een aantal psychologische triggers die je kunnen helpen om dit doel te bereiken. Vijf tips voor meer online conversies.


Hoe converteer je SEO-verkeer?

Voor veel websites is organisch zoekmachine verkeer, dus bezoekers afkomstig van zoekmachines zoals Google, het meest winstgevende verkeer. Toch zien we in veel zoekmachine- en conversie-optimalisatie trajecten nog maar weinig synergie tussen SEO en CRO (Conversion Rate Optimization, conversie optimalisatie).


Voorkom betaaldrempels tijdens checkout

Bijna vijftig procent van de online shoppers laat zijn winkelmandje achter tijdens de checkout. Het kost webshops dagelijks duizenden euro’s. Zonde, want door kritisch te kijken naar het ontwerp en de logica van het online afrekenproces kan je makkelijk angst, onzekerheid en twijfel bij de shopper voorkomen.


Whichtestwon: de meest opvallende A/B-testcases

Onder conversieoptimalisatiespecialisten is Whichtestwon.com een bekende autoriteit. Het Amerikaanse blog publiceert wekelijks interessante A/B-testcases en organiseert jaarlijks een wereldwijde A/B-test Award show. Tijdens de Award show werden in totaal 30 awards uitgereikt. Onder de awardwinnaars bevonden zich enkele Nederlandse winnaars (Traffic4u, Blue Mango en De Nieuwe Zaak). In dit artikel wordt selectie van de meest opvallende cases besproken.


Conversie: A/B-testen met Bayesiaanse statistiek

Het mooie van de conversie-optimalisatie en het meten van succes is dat de A/B-test direct belangrijke inzichten biedt. Men neme de gewijzigde pagina en zet deze af tegen de huidige situatie. En zie: de conversieratio bepaalt welke richting ingeslagen wordt. Maar, zo blijkt, dat kan ook anders. Op basis van statistisch werk en eigen verstand.


Meer artikelen in Conversion

Topic: Conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl.

Interessant in andere E-commerce topics