More stories

Zalando investeert in headless e-commerceplatform

Zalando neemt deel aan een investeringsronde van acht miljoen dollar in het Poolse open source e-commerceplatform Saleor. De Duitsers geven daarmee wat meer vorm aan een strategie waarbij meer activiteiten buiten zijn eigen handelsplatform wil ontplooien.

E-commerce

C&A beëindigt de samenwerking met externe marktplaatsen

C&A stopt na ruim vijftien jaar met het verkopen van kleding via grote webwinkels als Amazon, Wehkamp en Zalando. C&A wil zich weer richten op de groei van de eigen kanalen voor online verkopen.

Fashion

Vinted en Rebelle verenigen zich voor tweedehands fashion-ervaring

Anderhalf jaar na de overname kondigt Vinted, de online marktplaats voor tweedehands mode, de samenvoeging aan met Rebelle, de marktplaats voor tweedehands luxemode. De gezamenlijke stap brengt het tweedehands aanbod van beide platforms samen in één marktplaats onder het Vinted-merk.

Fashion

Omzetdaling About You door goede weer najaar 2023

De Europees werkende online kledingwinkel About You zag de omzet in het laatste kwartaal van 2023 met 0,5 dalen. Reden: door het goede weer kocht men minder winterspullen.

Fashion

Zalando lanceert ‘invite-only’-winkelervaring voor populaire producten

Zalando biedt vanaf vandaag een exclusieve winkelervaring voor populaire producten met beperkte beschikbaarheid waar veel vraag naar is, zoals speciale edities. Klanten krijgen de mogelijkheid om in de Zalando-app een uitnodiging aan te vragen om een ‘hyped’ product te kopen.

Fashion

Shops verschuiven reclamebudget van Search naar TikTok

Webwinkels schroeven hun reclamebudgetten bij zoekmachines dit jaar met acht procent terug. Dat geld gaat naar andere, meer engagerende kanalen, vooral TikTok.

Social

Perry Sport, Aktiesport en Sprinter failliet

Sports Unlimited Retail, het moederbedrijf van de sportartikelenwinkels Perry Sport, Aktiesport en Sprinter, is failliet. Onder leiding van de Britse eigenaar JD Sports werd de afgelopen jaren al een groot deel van de winkels gesloten.

Fashion

Shein wil beursgang in VS

Na meerdere geructen lijkt het nu definitief. Het in Singapore gevestigde fast fashion-platform Shein is van plan om naar de beurs te gaan in de Verenigde Staten.

Fashion

Wehkamp dwingt klant naar afhaalpunt

Wehkamp levert bestellingen sinds enkele weken standaard af bij afhaalpunten van DHL. Wie dat niet wil, moet vijftig cent betalen.

Fashion

Shein rekent op 90 miljard dollar waardering bij beursgang

E-commerce site Shein streeft naar een waardering tot 90 miljard dollar bij de Amerikaanse beursgang.

Fashion

Zalando ziet brutohandelsvolume dalen

Zalando behaalde een operationeel bedrijfsresultaat voor rente en belastingen (aangepast EBIT) van 23,2 miljoen euro in het derde kwartaal. Dit is een stijging van 72 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. De omzet daalde echter net 2,4 procent naar 2,2 miljard euro.

E-commerce

H&M verwerkt zijn eerste AI in designproces

De print-on-demandstudio van H&M Group, Creator Studio, voert generatieve AI in voor zijn designproces.

Artificial Intelligence

Zalando start fulfillmentdiensten voor derden

Zalando is vandaag gestart met ZEOS, een nieuw merk dat fulfilmentdiensten aanbiedt voor mode- en lifestyleretailers. Die hoeven niet eens aangesloten te zijn bij het bedrijf.

Fulfillment

L’Oréal Paris met live shopping-stream op Amazon

Cosmeticamerk L’Oréal Paris houdt deze dagen twee keer een uur videostreams waarbij kijkers tegen hoge kortingen producten kunnen kopen.

E-commerce

Vinted koopt Nederlandse pakketdienst Homerr

Modemarktplaats Vinted neemt de Nederlandse pakketdienst Homerr over. Een grote klant koopt zijn leverancier. De overname geeft vorm aan Vinteds Europese logistieke ambities.

Logistics