EDAY: Hoe internet via glasses onzichtbaar wordt
“Het volgende internet vraagt geen actieve input meer van de gebruiker, maar werkt op grond van diens emoties en behoeftes.”
“Het volgende internet vraagt geen actieve input meer van de gebruiker, maar werkt op grond van diens emoties en behoeftes.”
Nederlandse consumenten hebben in het eerste halfjaar van 2025 ruim 17 miljard euro online uitgegeven, een procent minder dan vorig jaar. De smartphone is bíjna de dominante drager van...
Huawei staat aan de top van de wereldwijde wearablesmarkt, met een marktaandeel van 20,2 procent waarmee het bedrijf voor het tweede opeenvolgende kwartaal de eerste plaats inneemt, aldus branche-expert...
Een Nederlandse start-up heeft een confronterende blik gekregen in de criminele onderwereld van webshopfraude en ontwikkelt nu een AI-gedreven oplossing om retailers te beschermen tegen een probleem dat wereldwijd...
Nederlanders besteden steeds meer tijd aan YouTube, dat voor velen hét platform is voor video, informatie en entertainment. Maar uit het eerste Nederlandse onderzoek op basis van daadwerkelijke kijkdata,...
De NPO heeft het voornemen te stoppen met NPO Campus Radio, NPO Soul & Jazz, NPO 2 extra en de buitenlandzender BVN. Ook volgt er een reorganisatie binnen de...
Jeroen van der Most maakt kunst met nieuwe technologie, zoals AI en quantum computing. In zijn keynote op EDAY (2 oktober) legt hij uit hoe je relevant en innovatief...
Apples eerste slimme bril, de Apple Glass, naar verwachting eind 2026 of begin 2027 op de markt komen. De eerste versie bevat geen volledige augmented reality-weergave, maar richt zich...
PostNL presenteert vandaag zijn nieuwe strategie, gericht op waardecreatie en duurzame internationale groei. Daarbij focust het bedrijf op slimmere pakketbezorging, de versnelling van internationale e-commerce via de platforms Spring...
Apple Premium Partner Amac heeft de omzet over het gebroken boekjaar 2024-2025 met 6,5 procent zien stijgen tot 253 miljoen euro. De operationele winst (EBITDA) komt uit op 7,5...
De Nederlandse videogame-industrie in 2024 is gegroeid naar een omzet van 1,8 miljard euro. De cijfers zijn afkomstig van Games Sales Data en AppMagic, verzameld in opdracht van Videogames...
Tweederde van de digitale shoppers wil wel eens een AI-assistent gebruiken om mee te winkelen in de aanloop naar de decembermaand met feestdagen.
Wat ontbreekt er aan mode? Microcontrollers, aldus de in Nederland gevestigde hightech modeontwerper en innovator Anouk Wipprecht. Zij werkt in het opkomende veld van FashionTech; een zeldzame combinatie van...
23 procent van de Nederlandse consumenten bestelt (soms) online, voornamelijk via Albert Heijn (58%), Picnic (44%) en Jumbo (29%). 19 procent van de respondenten bestelt de boodschappen bij bol.com....
Adverteerders krijgen plots honderdduizenden scholieren en studenten binnen handbereik nu RetailMedia.One een overeenkomst heeft getekend met de cateraar van vierhonderd onderwijslocaties en campussen.
De markt groeit, maar Nederlandse marketing- en communicatiebureaus kunnen daar niet van profiteren en staan onder financiële druk.
Het gebruikersbestand van TikTok in Europa groeit gestaag: TikTok telt nu 5 miljoen meer maandelijkse actieve gebruikers dan vorig jaar.