More stories

Mobiliteit en de toekomst van steden: ‘Mobiliteit gaat over veel meer dan reizen’

Mobiliteit en de toekomst van steden: de mobiliteitstransitie, de tien- of vijftienminutenstad, en wat er nodig is voor de groeiende mobiliteitsbehoefte.

Strategy

Column: Hetzelfde schuitje

We varen ons sloepje over het IJ richting Amsterdam Noord. Mijn vriend en ik zijn beginnende schippers, dit wordt onze eerste verre tocht. 

Disruptie

Overnames in de wereld van digital agencies en de invloed op kleinere bureaus

Overnames in de wereld van digital agencies hebben direct impact op de bedrijfsstrategie van middelgrote en kleine bureaus. Hoe bepaal je je toekomst?

Digital Agencies

EDAY: Design thinking mengen met managers

“Je kunt design thinking ook toepassen op organisaties”, zegt Arnoud Bladergroen, Chief Design Thinking van KLM. “Het is de kunst om dat samen te brengen met hoe managers denken.”

Innovatie

Van applicatie-centrisch naar data-centrisch

Digitalisering komt te vaak neer op een overload aan nieuwe applicaties die op oude legacy systemen worden geplugd: lipstick on a pig. Hoe kan het beter?

Strategy

Start-up Wheel the World: De booking.com voor reizigers met een beperking

Op reis als je een beperking hebt? Lang niet overal kun je in een rolstoel terecht. Start-up Wheel the World pakt dit probleem aan met een boekingsplatform.

Start-ups

Succesvol innoveren? Begrijp hoe consumentengedrag verandert

Modellen over de ontwikkeling van technologie denken in tijdspaden en horizonnen. Te vaak over het hoofd gezien: veranderend consumentengedrag.

Disruptie

Door corona weten we het weer: Retail is mensenwerk

Fysieke retail heeft heel wat tegenslagen gezien: stijgende huurprijzen, dalende bestedingen en online concurrentie. Maar retail blijft mensenwerk.

Customer Engagement

Start-up Other Echo: Een leerplatform voor aankomende muziekproducenten

Waar leer je pop en dance te produceren? Start-up Other Echo wil experts en aankomende producenten en muzikanten digitaal met elkaar in contact brengen.

Creative

Uber vaak geen alternatief voor openbaar vervoer

Tussen een en twee op de vijf Uber-reizen zijn geen haalbaar alternatief voor het openbaar vervoer. Dat blijkt uit een Delftse analyse van 3,5 miljoen gegevens over Uber-ritten.

Disruptie

De rol van de fysieke winkel in een omnichannelstrategie

Meer online = minder fysiek winkels? Niet per se. In een volwassen omnichannelstrategie is de fysieke winkel belangrijk voor merkbeleving en uitproberen.

Disruptie

Munib Ali (Seanode): ‘Onze missie: de supply chain end-to-end transparant maken’

Marketplaces voor B2B: gek genoeg zijn die er niet echt, terwijl dat juist in de internationale handel nodig is. Start-up Seanode is in dat gat gesprongen.

Logistics

Elektrische deelbakfietsen BAQME nu ook in Den Haag

Binnen een half jaar na de lancering in Rotterdam breidt BAQME verder uit in Nederland. De aanbieder van deelbakfietsen wil naar eigen zeggen dichtslibbende steden leefbaar maken en is vanaf deze week ook beschikbaar in Den Haag.

Disruptie

HR-tech scale-up TestGorilla wil het CV overbodig maken

Het CV: vind je er de beste kandidaten mee? Testgorilla zegt van niet en biedt testen om kandidaten te selecteren. Een interview met de twee oprichters.

Recruitment

De toekomst

Op deze plek heb ik jarenlang mijn meningen gedeeld over innovatie, media, e-commerce en heel veel andere zaken, maar onlangs betrapte ik mezelf erop dat ik in herhaling dreigde te vallen en dus is het tijd om afscheid te nemen.

Digital Transformation