Arsenal: ‘Content moet je lokaal maken’
Personalisatie is de grootste uitdaging voor de content van Arsenal FC, stelt content manager Tom Hines. “We hebben een enorme fanbase wereldwijd, met fans in het Verenigd Koninkrijk, Amerika, India, Indonesië… en ze reageren allemaal net iets anders. Dus hoe kunnen we al die doelgroepen verschillend benaderen zonder honderden internationale journalisten in te huren?”
Hines ziet daar een aantal niveaus in: “Er zijn ten eerste technologische oplossingen waarmee we reguliere content in verschillende talen kunnen automatiseren, zoals de teamopstellingen en de scores. Ga je een niveau hoger, dan zijn er culturele verschillen zoals de manier van beschrijven en bepaalde quotes die het bijvoorbeeld heel goed doen in Egypte waar wij in Engeland niet aan zouden denken. De human touch en kennis van de cultuur zijn enorm waardevol.”
Dus hoe maak je het lokaal? Hines geeft een aantal opties: “Of je werkt met individuelen, echte helden van je merk die enorm toegewijd zijn en waarmee je een-op-een conversaties hebt. Of je gaat voor bureaus en vindt de specialisten in communicatie. We doen ook best veel internationale kwalitatieve onderzoeken.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond