-

‘Data zijn hét wapen tegen adblockers’

Hoe wordt de adverteerder weer relevant voor de consument? Door gebruik te maken van Big Data, zegt Dillon Richardson van Ve Interactive tijdens Emerce Performance 2016.

De meeste bedrijven beschikken over een schat aan data maar benutten deze informatie nog niet, stelt Richardson. “We moeten met zijn allen inzichtelijk krijgen wat we met die data kunnen doen en er goede actions aan koppelen, zodat de consument waardevolle advertenties ziet op het juiste moment.

Stap één om dit te bereiken is om te kijken over welke gegevens je al beschikt. “Kijk eerst wat je zelf aan data hebt en wat waardevol is voor je business. Vervolgens kijk je welke metrics je hebt. Je weet bijvoorbeeld de locatie van een gebruiker, de site waar hij op is geweest, welke schermresolutie hij heeft gebruikt – probeer inzichtelijk te krijgen wat dat echt betekent en laat daar vervolgens analyses op los, maak er een model van. Uiteindelijk kun je dat inzetten voor goede prospecting campagnes en ook op het targeten van de juiste bezoeker op het juiste moment. Wij hebben daarvoor on- en off-site oplossingen. Op de website hebben we datagedreven tooling die ervoor zorgt dat bezoekers op de juiste manier met de website interacteren. Offsite kunnen we display advertisting verzorgen. Je kunt denken aan retargeting campagnes maar ook prospecting campagnes.”

Richardson denkt dat dit dé manier is om het vertrouwen van de consument, die steeds vaker adblockers inzet tegen irritante en/of overbodige advertenties, terug te winnen. “Mijn droom is dat de consument centraal wordt gesteld, dus dat er goede advertenties worden getoond en goede strategieën worden neergezet voor adverteerders zodat ze op een goede manier de consument kunnen benaderen.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Dit interview werd opgenomen tijdens Performance 2016, de jaarlijkse update rond performance driven online advertising die is bedoeld voor online professionals die het rendement van digital advertising willen verbeteren.

Deel dit bericht

3 Reacties

Evert

Huh?
Mensen die adblockers aan hebben die kunnen geen banners zien getarget of ongetarget.

Als een bedrijf eigen data gebruikt dan komt er een retargting campagne uit. En de grootste driver van de groei van adblockers zijn de retagreting campagnes.

Adblockers worden niet ingezet tegen irritante boodschappen maar tegen irritante banners.

“Mijn droom is dat de consument centraal wordt gesteld, dus dat er goede advertenties worden getoond en goede strategieën worden neergezet voor adverteerders zodat ze op een goede manier de consument kunnen benaderen.”

Dan heb je best een zielig leven…

Dillon Richardson

Evert, bedankt voor je reactie op het interview.

Ik bespreek dit graag met je onder het genot van een kop koffie zodat we hier een gezonde discussie over kunnen voeren.

Groetjes, Dillon

Mark

Er zullen vast veel mensen die enkel adblockers gebruiken omdat ze reclames simpelweg irritant vinden. Dat geldt ook voor mij, maar nog zwaarder voor mij weegt dat ik helemaal niet wil dat bedrijven mij kunnen volgen. Ik heb er geen enkel belang bij en wil ook helemaal niet dat bedrijven weten wat ik lees, zie, volg, kijk, etc. Waarom zou ik willen dat bedrijven al die informatie van mij weten? Hoe word ik daar beter van?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond