-

Datatrics: Platform voor predictive marketing

“We willen het online platform zijn voor marketeers”, vertelt Christiaan Proper van startup Datatrics. “Alle databronnen zoals e-mailmarketing tools, Google Analytics, social channels, CRM-data brengen we samen. Vervolgens voorspellen wij per persoon de next best action.”

“We voorspellen wat voor klanttype iemand is, in welke koopfase hij zit en hoe je hem moet overtuigen. Bijvoorbeeld met ‘er zijn nog maar drie producten beschikbaar’, of ‘er kijken op dit moment tien mensen naar dit product”, legt Proper uit. “We helpen met het configureren van allerlei verschillende touchpoints over de customer journey en zorgen dat de juiste content op alle kanalen bij de klant terecht komt. We kijken naar de andere klanten in je databases. Koopt een klant bijvoorbeeld product A, B, C en D, dan kunnen we product D voorstellen aan een klant die ook product A, B en C heeft gekocht.”

Terugkoppeling naar bronnen

Klinkt als de beïnvloedingsprincipes van Cialdini? “Die zitten allemaal in het platform. De predictive data die in ons platform zit, geven wij ook terug aan de bronnen waarmee gekoppeld wordt. In jouw e-mailmarketing tool zie je weer wat voor klanttype het is, de koopfase en welke content hij interessant vindt, zodat je daar weer je e-mailcampagnes op kan inrichten en je e-mails helemaal dynamisch kan maken.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Remy

“We willen het online platform zijn voor marketeers”… Dit hoor/lees je zo vaak, en vervolgens verdwijnen al die goedbedoelde start-ups weer even geruisloos als ze gekomen zijn.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond