-

De digitale transformatie van Adobe

Als Adobe’s Marketing Cloud Evangelist vertelt Charles Sherman over de digitale transformatie die bedrijven nu meemaken: “Er is nu een grote behoefte in bedrijven om nieuwe rollen en processen samen brengen. Zodat mensen beter kunnen samenwerken, content distribueren en processen stroomlijnen.”

We kennen Adobe als softwareleverancier, maar Adobe heeft ook een sterk aanbod voor digitale marketing ontwikkeld: “We hadden klanten die onze software gebruikten om content te maken, maar geen manier om te distribueren. Vooral toen online zijn intrede deed, werd dit duidelijk. En onze klanten hadden ook geen middelen om te meten of te analyseren. Daarop heeft Adobe ingespeeld, met bijvoorbeeld de overname van Omniture, dat nu als analysetool boven alle andere diensten ligt.”

Van producten naar cloud

Sherman noemt Adobe zelf als voorbeeld van digitale transformatie: “Voorheen was Adobe een softwareleverancier dat zich vooral richtte op de verkoop van kant en klare producten. Drie jaar geleden werd de keuze gemaakt om software te gaan verkopen via de cloud in abonnementsvorm. En waar eerst vijf procent van de omzet online ging, is dat nu eerder richting de 60 procent. Dat zorgt ervoor dat Adobe sneller software uit kan brengen en dus meerwaarde biedt naar onze klanten.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond