-

Emerce eHome & Deco: Consument altijd op zoek naar inspiratie

Suzanne de Jong, oftewel Suus, blogt sinds 2012 op &SUUS. Zij vertelt op Emerce eHome & Deco komende donderdag over de mogelijkheden die sociale media bieden voor visual branding.

Je hebt een opleiding interieurstyling gevolgd, daarna een blog begonnen en nu heb je ook al een webshop. Hoe kwam van het een het ander?
“Interieur is altijd mijn grote passie geweest en ik miste een bepaalde creativiteit in mijn baan als procesmanager bij een bank. Vanuit die behoefte begon ik voor de grap een blog, waar ik kon schrijven over interieur en zelf foto’s voor maakte (een andere hobby).

“Ik werd al vaker gevraagd voor interieurvraagstukken bij familie en vrienden en ben naast mijn werk een opleiding interieurstyling gaan volgen, die ik heb afgerond met een erkend diploma. Sindsdien nam ik officiële interieur opdrachten aan. Ik deel foto’s van projecten of mijn eigen huis op mijn blog en sociale media. Vaak kreeg ik de vraag waar ze bepaalde producten vandaan kwamen. Omdat ik door mijn werk geregeld leuke items tegen kom, koop ik deze in om te verkopen in mijn shop.”

Hoe belangrijk is bloggen voor home deco?
“Bloggen, in mijn geval laten zien hoe je bepaalde producten kunt toepassen in je eigen huis. is enorme belangrijk voor home deco. Mensen zijn op altijd op zoek naar inspiratie en informatie. Als bedrijf kun je je profileren als expert en laten zien waar je kennis en passie zit. Je kunt door een blog aan je lezers laten zien, waarom ze nu juist bij jou moeten zijn in plaats van bij de buurman.”

Instagram en Pinterest zijn de belangrijkste platforms. Zijn er verschillen in aanpak?
“Bij Pinterest ‘pin’ je foto’s die je mooi vind, die andere dan weer kunnen repinnen. Wanneer een ‘pin’ van jouw website komt, komt jouw potentiële klant direct op jouw site terecht. Bij Instagram maakt de gebruiker zelf foto’s, al dan niet bewerkt met een filter of bewerkingsapp. De kracht van Pinterest zit hem in de thema’s en het re-pinnen van alles wat je leuk vindt. Op eigenlijk alle sociale media kanalen kun je content delen op je eigen profiel, maar bij Pinterest maak je eigen ‘borden’ met pins en daardoor ligt het # repins vele malen hoger. Het grote voordeel van Instagram is weer dat je kunt reageren en je dus veel meer interactie met je publiek hebt.”

Home deco komt uit een traditionele setting van beleven: meubels moeten ook goed zitten. Virtueel is dat moeilijk te vertalen. Hoe ondervang je het gemis aan voelen?
“Bloggers of social influencers kunnen je vertellen hoe een meubel zit. Het zijn mensen waar je vragen aan kunt stellen. Als ik een foto van mijn bank op bijvoorbeeld Instagram plaats, dan krijg ik daar altijd verschillende vragen op. Welke bank is het en waar heb je hem gekocht, maar ook: Zit deze bank eigenlijk wel lekker? Ook kun je een product in verschillende settings laten zien. In the end zullen mensen toch zelf echt wel een bank zelf gaan uitproberen, maar door een ervaring kun je klanten wel motiveren juist deze bank eens te bekijken.”

Met welke toekomstige trends moet home deco rekening houden?
“Video . Jongeren googelen al niet eens meer, maar zoeken op YouTube naar ervaringen, meningen en informatie.”

eHome & Deco wordt 3 november gehouden bij Sanoma in Hoofddorp. Kaarten hier verkrijgbaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond