-

Hoe Cardinal Path de verbinding tussen online en offline legt

Cardinal Path is een Big Data & Analytics-bedrijf dat de verbinding legt tussen online en offline gedrag: “Het pad naar een aankoop is niet meer lineair: het gaat via verschillende devices en touchpoints. Bedrijven hebben problemen met het kwantificeren van de impact van digitale kanalen op de offline ervaring”, vertelt founding partner David Booth.

“We weten dat mensen hun onderzoek doen vanaf de bank op hun tablet of smartphone, via hun werklaptop tot hun pc thuis. Vervolgens doen ze hun aankoop in de offline winkel. Alles wat verbonden was in de online wereld, is op dat moment verbroken.” Cardinal Path heeft nu voor Amerikaanse telecomprovider US Cellular die verbinding gelegd: “De garantie activeren gaat online. Op dat moment kunnen we via cookies en verschillende analyse tools uitlezen wat het online gedrag was voor de aankoop”, vertelt Booth.

50 procent van alle offline aankopen is online beïnvloed

Cardinal Path deed uitgebreid onderzoek naar het verband tussen online en offline gedrag: “Van alle offline aankopen bleek meer dan 50 procent van de sales data verkeerd gealloceerd te zijn: deze waren beïnvloed door online uitingen. Dit heeft impact op de voorspellingen, verkoopcommissies, strategieën… en het rechtvaardigt de ROI op de digitale uitgaven.” Heeft Booth nog advies voor Europese omnichannel retailers? “Het gaat niet meer om het verzamelen van data maar om het gebruiken ervan. Ga niet lopen zoeken naar inzichten in de bergen data: begin met wat je wil weten voor je bedrijf.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond