-

Hoe Hotelspecials.nl de Cross-Border E-Commerce Award 2015 won

CEO van Hotelspecials.nl Dennis van Allemeersch doet uit de doeken hoe zijn bedrijf de Cross-Border E-Commerce Award 2015 won voor de marktintrede in Duitsland. “Om drie redenen: de manier waarop we de launch hebben aangepakt, hoe we onszelf intern organiseren en het financieringsmodel dat we hanteren voor een internationale uitrol.”

“We begonnen de pre-launch met content marketing, om al posities in Google op te bouwen en zo een head start te bouwen. De launch was strak gedirigeerd waarbij we snel itereerden: we benoemden snel onze learnings en paste daarop onze marketingstrategie aan”, vertelt Van Allemeersch.

Wat leerden jullie in de eerste week? “We waren er vanuit gegaan dat we dezelfde marketingstrategie konden hanteren als in Nederland, terwijl de echte marketingmix in Duitsland toch anders is. Duitsers maken bijvoorbeeld massaal gebruik van portals, waar vakantiedeals worden aangeboden, en die relatie moesten we echt ontdekken.  Daarnaast werkt paid search ook anders qua aanpak in Duitsland.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Rudy van Herwaarden

Leuk je weer succesvol in actie te zien ! Dennis , Gefeliciteerd ! Groet , Rudy

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond