-

Hoe maak ik een goede contentkalender voor sociale media?

Wie goed en professioneel aan de slag wil op sociale media kan niet om een contentkalender heen. In deze video vertelt Merlijn Hoek, director Interactive van Roorda Reclamebureau, hoe je dat aanpakt.

“Wat zijn mijn doelen als bedrijf als ik wil zenden en engagement wil bewerkstelligen?” Dat zijn belangrijke vragen om mee te beginnen en ook hoe je de content opbouwt.

Hoek raadt iedereen aan allereerst te kijken naar de kalender van het bedrijf en de natuurlijke kalender. Die zullen al snel aanknopingspunten opleveren om richting het publiek op sociale media een verhaal te vertellen.

“Wanneer je de haakjes hebt, moet je content maken. Onderschat dat niet, wat dat kost geld. Houd rekening met de productie en het budget.”

Het handigst is om vervolgens een matrix op te stellen met verschillende ijkpunten, events, in het jaar en welke en welk soort uitingen daar op sociale media bij horen.

“Het is uiteindelijk de kassa die telt.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond