-

Hoe Marketing Automation voor meer leads zorgt

Marketing automation is een veelgebruikte term. Volgens Copernica de belangrijkste marketingtrend van 2014. “Naast het genereren van leads omvat Marketing Automation ook lead nurturing en lead scoring”, aldus Michael Heering van Copernica in onderstaand interview.

Als spreker op Emerce eRetail liet Heering onlangs zien hoe je meer omzet uit je klanten haalt met Marketing Automation: “Je brengt de hele levenscyclus van de klant in kaart, om vervolgens op de juiste momenten via de juiste kanalen klanten relevant en persoonlijk te gaan benaderen.”

Via lead scoring wordt bepaald in welke fase een klant zit. “Alle interactie met een klant kun je punten toekennen, bezoek aan een specifieke pagina, een actie op sociale media, Big Data, etcetera. Naarmate een persoon verder in de verkoopfunnel terecht komt, krijgt die meer punten toegewezen en hoe gerichter je kan communiceren.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond