Hoe Vodafone social media afstemt per doelgroep
Eva Ruiz is marketing directeur bij Vodafone en vertelt over hun succesvolle inzet van sociale media bij Vodafone. “De wereld is veranderd, iedereen zit op social media. Zonder social media kun je gewoon geen connectie maken met je klanten.”
“Uiteraard zetten we webcare in voor klantenservice, maar daarnaast kijken we per social media kanaal hoe wij dat als Vodafone het beste in kunnen zetten. Dus we kijken naar de doelgroep: ondernemers, consumenten, het grote publiek of juist een niche”, vertelt Ruiz.
Digital engaged
Als voorbeeld noemt Ruiz het programma Firestarters: “Dit programma is gericht op het publiek dat meer ‘digital engaged’ is. Deze mensen zijn moeilijk te bereiken via televisie, of standaard media, maar ze zijn wel ‘ultra connected’. De rol van technologie is relevant en interessant voor ze, en ze kijken veel verder dan wat Vodafone voor ze kan betekenen, maar naar de maatschapppij, hun rol daarin… Daar spelen we op in met storytelling. Met een reeks documentaires waar we kijken hoe technologie onze levens beïnvloeden. Dat is een hele andere insteek dan wat we doen voor The Voice of Holland bijvoorbeeld, wat gericht is op een heel ander publiek.”
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond