-

Hootsuite: social wordt dagelijkse routine

Linsey McInerey van Hootsuite vertelt hoe ze bedrijven helpt met het ontdekken van  nieuwe key business drivers en de transformatie naar social. Volgens McInerey ligt de nadruk dit jaar op social en engagement.

“We kijken hoe we klantenbehoeften kunnen adresseren op ieder moment in hun sociale reis. Of dat nu is in analytics, engagement management of in campagnes”, legt McInterey uit. “Dit vlak evolueert ongelofelijk snel en wat we zien is dat social zich buiten het traditionele marketingveld beweegt. Bedrijven leren hoe social voordelen en mogelijkheden kan brengen voor de rest van de organisatie. Of dat nu verkoop, klantenservice of HR is.”

Educatie
Zijn die afdelingen wel bereid om social media management software te gebruiken? “Educatie is voor ons belangrijk om klanten op weg te helpen. Dus we ondersteunen al die afdelingen met Hootsuite, zo hebben we tools voor het plaatsen van vacatures voor HR. Voor social selling helpen we met het vinden van leads en het creëeren van nieuwe kansen. Voor PR is er brand advocacy en crisismanagement. Zo wordt social deel van de dagelijkse routine en meer dan alleen een extra taak erbij.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond