-

Hunkemöller: alles draait om Shero

Shero is de persona waar Hunkemöller volledig op in zet: “Als zij het niet leuk vindt, doen we het ook niet”, vertelt Philip Mountford van Hunkemöller. “Ze is 28 jaar, woont in een kosmopolitische stad, is gedreven door technologie, en ze is sociaal en politiek bewust. Ze eist transparantie.”

Zijn alle klanten 28 jaar? “Het gaat niet om de leeftijd, maar om de attitude, de manier waarop ze naar de wereld kijkt. We keken welke punten van onze bricks en clicks ze graag interactie mee heeft en op welke manier zich dat vertaalt naar de winkelomgeving, de service en het product zelf. Vervolgens bouwden we dat rondom haar op”, legt Mountford uit.

Clicks en bricks

Dat resulteerde in een omnichannel strategie: “Shero wilde zelf bepalen waar ze ons product kocht, hoe ze het kocht en wanneer ze het kocht. In het begin hadden we echt een click business en een brick business, die niet samenwerkten. Dat zijn we gaan samenvoegen, zodat Shero wel die keuzes kreeg”, vertelt Mountford. “Dankzij onze app weten we haar maten, haar koopgedrag en hoe vaak ze in de winkel komt. Voorheen verstuurde we spam, nu informeren we haar alleen over producten in haar maat en van merken die ze graag koopt. Ze heeft minder tijd en ze wilt dat onze e-mails veel relevanter zijn voor haar.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond