-

KLM op social: ‘Fouten maken mag’

KLM was een aantal jaren geleden trendsettend bezig met social media. Nu komen hun grote concurrenten razendsnel dichterbij. Karlijn Vogel, manager Social Media. bij KLM, vertelt hoe KLM voor blijft lopen.

“Met slimmigheden zorgen we dat voor blijven lopen. Daar heb je vrijheid voor nodig: vrijheid om te kunnen blijven experimenteren en vrijheid om fouten te maken. Het is niet erg om te zien dat iets het niet doet. Dat je dan gewoon doorgaat, je lessen eruit leert en vervolgens het volgende probeert”, stelt Vogel.

One to few netwerken

Wat is de verwachting voor 2015? “Er komen steeds nieuwe platforms op. Mensen worden steeds actiever op one to few netwerken, zoals WhatsApp. In China is dat WeChat, in Japan is dat Line en in Korea is dat KakaoTalk. We verwachten dat Facebook binnenkort ook allerlei ontwikkelingen bekend gaat maken voor Facebook Messenger. Je ziet dat mensen naast Facebook en Twitter ook met kleinere groepen, met vrienden, dingen willen delen. Daar zit heel veel potentie, ook voor bedrijven,” stelt Vogel. Het belangrijkste is om niet te spammen: “Dan kun je onderdeel worden van het feestje van iemand anders.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond