Lastige combi: bloggers en affiliate marketing
“Adverteerders willen samenwerken met bloggers. Zij zitten vooraan in het AIDA-model, bij de A en de I. Adverteerders willen samenwerken op basis van performance, maar 99 procent van de consumenten klikt geen links.” Voor deze groep rekent Zanox post view af, legt Dianne Guitjens hieronder uit.
Post view-tracking kan uitkomst bieden, legt teamleider Retail Guitjens hieronder uit. Dit werkt echter alleen als de doelgroep van uitgever en adverteerder overeenkomsten vertoont. De blogger verdient dan meer, en de adverteerder kan dan ‘CPS adverteren’ zonder dat er kliks zijn. Zanox heeft hier onderzoek naar gedaan met BeautyScene en het blijkt dat het werkt. Deze postview mogelijkheden kunnen overal worden ingezet waar men het begin van de AIDA-cyclus wil promoten.
Gerelateerde opleiding
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Rob van Bergen
TradeTracker deelt deze visie. Door gebruik te maken van een post-impressie vergoeding worden samenwerkingen met high end publishers waaronder blogs bereikbaar gemaakt. Post-impressie via affiliatemarketing is niet alleen een goed alternatief voor blogs. Het is überhaupt een goed middel voor het performance-based inzetten van marketingbudgetten welke normaliter aan CPM tarieven en fixed fees worden gespendeerd. Deze manier van adverteren wordt nog maar op kleine schaal toegepast maar is voor meerdere segmenten relevant.
Oggy Popov
Blabla natuurlijk werkt het niet, maar als je het nog tien keer herhaalt in gesponsorde berichten, dan is de kans groter dat iemand je gelooft, dat wel.
Hans Voorn
@Oggy. Wat werkt niet? CPM adverteren of deze post view samenwerking met bloggers? Kan je je mening uitleggen? Ik ben benieuwd!