-

Leadboxer: van Big naar Betekenisvolle Data

Een beetje bedrijf verzamelt data uit het website-, e-mail- en social verkeer. Leadboxer maakt het vervolgens mogelijk om uit die berg informatie sales leads te halen, vertelt Wart Fransen.

“Leadboxer genereert business-to-business sales leads uit online Big Data,” zegt Fransen. “We zijn eigenlijk gebaseerd op een analytics-platform. We meten alles wat er gebeurt op een website alsmede het e-mail- en social verkeer. Die data verrijken we vervolgens met gegevens van in totaal twaalf verschillende bronnen, waaronder LinkedIn en de Kamer van Koophandel. Wat ons bijzonder maakt is dat we algoritmes hebben die onze klant in staat stelt om die brij aan data weer kleiner te maken waardoor de beste leads naar boven komen. Ze krijgen allemaal een score, die dynamisch is. Je kunt de score dus aanpassen en veranderen zodat het goed werkt voor jouw bedrijf.”

De basis van Leadboxer vormt zoals gezegd de website, social media en e-mailverkeer. Daarnaast wordt gemeten wat mensen doen voor ze komen en als ze weggaan – de referral en exit – én kan het bedrijf zelf data toevoegen. “Het is een analytics API, dus je kunt data toevoegen vanuit je backend, formulieren en social logins. Die stoppen we automatisch bij je leads.”

Alle leads worden getoond op de dashboard van Leadboxer. Fransen: “Maar veel bedrijven willen niet nog een tool waarop ze moeten inloggen dus we hebben allerlei koppelingen. En we hebben een API waarmee je je rapportage kunt integreren in bestaande oplossingen.”

En wat is Fransens droom voor Leadboxer? “Over vijf jaar zitten we in Amerika. Dan zijn we marktleider op dit gebied. Ons doel is om alle grote B2B-bedrijven onze klant te maken.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Dit interview werd opgenomen tijdens eDay op 6 oktober 2016 in de Kromhouthal te Amsterdam. Meer dan tweeduizend bezoekers hoorden daar onder andere sprekers als Brian Solis, Kaiser Kuo en Tim Leberecht, bewonderden de nieuwe Tesla, beleefden de virtual reality mogelijkheden van Samsung en bezochten de start-up alley.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond