-

Milo Networks: Shazam voor retailers

Startup Milo Networks opent een nieuw kanaal voor retailers door het uitzenden van niet hoorbaar geluid dat door een app wordt opgevangen. “Het werkt zoals Shazam. Het audiosignaal wordt gemixt met het bestaande radiosignaal in de winkel. Heeft een klant onze app geopend, dan wordt dat signaal herkend”, legt co-founder Pirmin Rehm uit.

Is het geen nadeel dat gebruikers een app geopend moeten hebben? “Nee, in Duitsland is privacy heel belangrijk. Een ongevraagd bericht wanneer je de winkel binnenloopt, wordt niet gewaardeerd. En in tegenstelling tot iBeacon, hoef je geen hardware aan te schaffen,” vertelt Rehm. Momenteel zit Milo Networks nog in een testfase. Volgend jaar starten ze met een retailpartner en een app-partner met veel bereik.

Wees transparant

“Wanneer je de app opent, krijg je al direct punten voor het binnenkomen van de winkel. Dat gaat via het loyaliteitsprogramma van de retailer. Vervolgens een welkomstwoord en gerichte advertenties.” Rehm raadt retailers aan om vooral transparant te zijn naar de consument toe: “Consumenten staan wat meer voor je open als je het op de juiste manier doet, hun privacy respecteert en transparant blijft over wat je precies doet.”

Deel dit bericht

1 Reactie

Henk Beukers

Powa heeft dit toch al lang in zijn App actief samen met een aantal andere tags en ibeacons?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond