-

NetBooster: ‘verkoop je content aan je lezers’

Data-analist Simo Ahava van NetBooster Finland gebruikt standaard webanalysetools op nieuwe manieren. “Installeer niet alleen de code, maar tweak het platform, zodat het jouw bedrijf de juiste inzichten geeft.” Ahava vertelt over het meten van content engagement met Google Analytics.

“De traditionele manier om content te meten is met pageviews. Maar dat helpt je niet met het laten groeien van je business of het leren begrijpen wat die artikelen zo goed maakt”, legt Ahava uit. “Zie content als iets dat je verkoopt aan je lezers, dus als e-commerce. Wanneer een persoon een artikel aanklikt, dan doet die eigenlijk een aankoopbeslissing.

“En als die persoon het artikel heeft gelezen, dan heeft hij eigenlijk het artikel gekocht. Zo kunnen we e e-commerce metrics op een compleet nieuwe manier toepassen voor content engagement en efficiëntie. Google Analytics heeft hier een aantal handige rapporten voor, zoals enhanced e-commerce reports.” Is dat registeren van goals per artikel dan niet veel werk? “Niet als je het met Google Tag Manager doet.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond