-

Netprofiler: ‘maak de customer journey inzichtelijk’

Netprofiler helpt met het in kaart brengen van de customer journey in vier stappen. Online Marketing Consultant Wouter Muns vertelt: “In elke fase zet je remarketing in om de bezoeker naar de volgende fase te helpen.”

Is de customer journey niet hetzelfde als AIDA? “Het is er deels op gebaseerd, maar de customer journey gaat net even verder en brengt de hele klantreis in kaart”, verklaart Muns. “Je herkent in welke fase men zit door middel van hun sitegedrag. In de awareness fase is dat vluchtiger en scant men meer.

“Belangrijk is om de customer journey inzichtelijk te maken, zodat je begrijpt wat de mensen doen op je site. Dat is de basis, daarna kun je kijken hoe je het toepasbaar kan maken. Voor de remarketing gebruiken we veelal het display-netwerk van Google waarin we de cookies van de bezoekers in kunnen lezen.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond