-

Nuon: voor elke consument een unieke journey

Programma Marketeer Priscilla Smit bij Nuon vertelt over haar pilot voor customer driven marketing: “Van een traditionele manier van marketingvoeren met een algemene doelgroep gingen we naar segmentatie en unieke journeys voor elke consument.” Het eerste resultaat is een 16 procent conversieverhoging.

Customer driven marketing? “Dat is onze overtuiging dat we de klanten met een specifieke boodschap op het juiste moment en via het juiste kanaal benaderen. Daarmee realiseren we een unieke experience en dat zorgt uiteindelijk voor een betere klanttevredenheid en een hogere conversie”, schetst Smit.

Als tip voor marketeers raadt Smit aan om een speeltuin voor jezelf te creëren: “Out of the box en into the sandbox. Zorg voor een aparte setting, vrij van regels en restricties. Teken jouw droom uit op een blanco vel en begin van daaruit. Want als je teveel vanuit een bestaande proces werkt, dan ga je geen optimale verandering maken.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond