-

Oracle: ‘Ga voor de look-a-like audience van je gouden klanten’

Oracle werkt aan het koppelen van bezoekersgedrag van iPhone-gebruikers aan een klantendatabase. Gertjan Dekkers van Oracle vertelt: “We kunnen al klantgegevens via e-mail, social en site met elkaar combineren. De uitdaging is om die data ook naar een datamanagementplatform te brengen en die te gaan gebruiken voor je activatie.”

“Een iPhone-gebruiker komt op de site. Het IMEI nummer van zijn iPhone matchen we met de ID van een bestaande klant in de database. Dat gegeven kun je vervolgens gebruiken voor je search, social campagnes en retargetting”, schetst Dekkers. “Onze oplossing wordt binnenkort uitgebracht, als SaaS-oplossing, zodat bedrijven met een channel kunnen beginnen en langzaam kunnen uitbreiden.”

Een laatste tip voor de e-commerce professional: “Stel de vraag: hoe krijg je de juiste audiences in je campagnes? Leer van je gouden klanten en kijk wat hun gedrag is. Ga vervolgens kijken of er mensen zijn die ook dat gedrag vertonen, een zogeheten look-a-like audience, en probeer die in je campagnes te krijgen.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond