-

eDay 2011: Strategie recensiesite Yelp – verover stad voor stad

[Video] Net als bij de start in Amerika, benadert Yelp ook in Europa elk land op basis van verschillende steden. Content is king, maar om goede lokale content te krijgen, moet er een actieve community ontstaan. Zo groeide de startup van stad naar stad. In een keer landelijke dekking is onmogelijk.

Gijs Vroom van Emerce, sprak tijdens eDay met Miriam Warren van Yelp over contentstrategie. In 2010 ging de site van start in Nederland. Per stad probeert de site een land te veroveren om zodoende meerdere lokale gidsen neer te zetten. Het bedrijf voert een actief beleid om Amsterdamse recensies te verzamelen en benadert de rest van Nederland passief.

Yelp draait om de community. De strategie om dit per stad aan te varen, moet Yelp een wereldwijde aanwezigheid geven. “Pas als er de tijd wordt genomen om per stad een actieve community neer te zetten, zal de dienst kans van slagen hebben”, aldus Warren.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond