-

‘Snapchat is top of mind onder marketeers en bureaus’

“Snapchat stond volop in de belangstelling in Cannes. Iedereen wil er iets mee, alleen de meeste weten nog niet zo goed wat”, stelt Marcel van der Heijden van a friend of mine. “Voor veel merken is Snapchat niet interessant op dit moment. Voor wie het wel interessant is, die kan met experimenteren erachter komen voor welk deel van hun doelgroep daar goed op reageert.”

“Zie Snapchat als een emerging platform. De mediamogelijkheden in de Nederlandse markt zijn nog heel beperkt. Ga er dus niet al te zware KPI’s aan hangen, maar laat het ook weer niet doen door een stagiaire. Ga experimenteren”, adviseert Van der Heijden. “Ik sprak laatst iemand die zei: we moeten Snapchat gebruiken om traffic naar dit platform te leiden. Maar dat kan dus niet vanuit Snapchat. Het is een gesloten app. Je kan mensen niet naar een externe plek leiden. Dat zijn allemaal dingen die marketeers nog moeten ontdekken.”

Hoe zie je de inzet van Snapchat? “Snapchat is heel interessant voor bepaalde kanalen. Er wordt gezegd dat de jongeren ermee weglopen en dat klopt wel. Als je gaat kijken naar de gebruikerstijd van Snapchat als platform, dan is dat niet echt gigantisch. Partijen als Facebook en YouTube steken daar gemiddeld ver boven uit. Ga je dat echter bekijken in de leeftijd 12 tot 24 jaar, dan schiet het al omhoog naar 30 tot 35 procent en daarmee is het dus een concurrerend platform in het jongerensegment.”

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond