-

Social media volgens Merkwerker

Volgens Roos van Vugt van Merkwerker gaat het gezegde ‘Small is beautiful’ zeker op bij social media: “Social media wordt vaak nog overhyped: doe mij maar een viral. Doe mij maar een grote campagne. En waar ik de kracht in zie is dat medewerkers het zelf gaan doen. Vanuit hun eigen identiteit, vanuit hun eigen account.”

Hoe krijg je je medewerkers zo ver? “Ja, het is soms lastig. Het voelt soms wel als surfen op een olietanker. Zeker als social media manager of als je verantwoordelijk bent voor online in een grote organisatie”, vertelt van Vugt. “Begin klein, bij je eigen mensen. Bij de kracht die zij in hun eigen netwerk hebben zitten. Ga vandaar uit kijken wat de winst is, maak dat zichtbaar binnen de organisatie en ga daarna groter opschalen.”

Klein beginnen, daarna opschalen

Zo is Van Vugt zelf ook begonnen bij Deloitte als pionier binnen het social media vakgebied: “We begonnen met het delen van vacatures en de verhalen op de werkvloer, heel waardevol voor een sollicitant. Dat heeft als resultaat opgeleverd dat we minder in print en events zijn gaan investeren. Recruitment ging geld besparen via social media. Daarna zijn we gaan opschalen door de business en de proposities online te brengen.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond