-

Succesvolle contentmarketing in de advocatuur

Met de inzet van content marketing weet advocatenkantoor Kennedy van der Laan hun advocaten aan het werk te krijgen. “Advocaten weten niet hoeveel content ze al produceren, zoals de cursussen en presentaties die ze geven. Die kan je heel gemakkelijk op een andere manier hergebruiken”, zegt Albert Jan Huisman, marketing director sinds 2011 en spreker over B2B content marketing.

Volgens Huisman zijn advocaten niet te duur om te laten schrijven: “Drie jaar geleden was dat nog wel de attitude. Maar op de lange termijn loont dat zeker wel.” De keuze voor welke content gemaakt moet worden, laat Huisman graag aan hun klanten over: “We vragen onze klanten welke business issues ze hebben, waar ze wakker van liggen. Dat doen we via grote enquêtes, en met flash enquêtes na ieder event. We doen gemiddeld 85 events per jaar, daar komen ongeveer 1500 cliënten en relaties op af.”

Advocaten schrijven zelf
“De crux ligt om advocaten te enthousiasmeren om het zelf te doen. Uiteindelijk is het hun toon of voice die bepaalt hoe ze communiceren en hoe ze uiteindelijk ook weer de cliëntrelatie aangaan. De advocaten schrijven zelf,” geeft Huisman aan, “en wij faciliteren dat.”

De ROI kan nog niet helemaal in kaart worden gebracht: “Alle verkoopkansen moeten ook gelogd worden en advocaten zijn daar nog niet heel erg goed in.” Huismans droom voor volgend jaar is dan ook een systeem waarin ze heel gemakkelijk de ROI kunnen zien op dossierniveau.

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul

Slimme manier van jezelf in de kijker schrijven! B2B content marketing is niet makkelijk weten we uit ervaring!

Voor Advocaten is er bij Ensie wel een ideale manier om zich op deelgebieden te profileren. Er zijn al enkele studenten en pro’s die over juridische zaken schrijven. Een bekend voorbeeld is een schrijver die al meer dan 200.000 pageviews bij elkaar heeft geschreven…best een succescase 🙂 check: http://www.ensie.nl/winish-ganesh

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond