-

UPS over de meerwaarde van pick up points

Logistiek speelt een steeds grotere rol in sales en marketing, ziet Ryan Neal van UPS: “Het gaat er om wat de klant wil. Dat heeft te maken met keuze. Soms willen klanten bijvoorbeeld same-day delivery, maar overal hangt een prijskaartje aan. De klantenwensen bepalen wat haalbaar is.” Neal vertelt over de toepassing van drones, same-day delivery en pick up points.

Kijkt UPS naar drones? “Realistisch gezien wordt dat geen mainstream oplossing. Er zijn nog veel vragen om in te vullen: waar wordt er bezorgd? Hoe groot kan het pakje zijn? Veel spannender is om te kijken naar de online wensen van consumenten. Wat kunnen we nu doen?”, vertelt Neal.

Pick up points voor gemak

“Er wordt veel gepraat over weekendbezorgingen en avondbezorgingen, en dat is waar pick-up points gemak kunnen bieden tegen een lage kostprijs. We zien aan de cijfers dat klanten dit willen. Consumenten worden meer bewust van het extra gemak dat pick-up points bieden. UPS heeft nu 600 á 700 pick-up points in Nederland en dat aantal blijven we verhogen. Ze worden door retailers voor ons onderhouden en we kijken naar welk gemak we onze klanten ermee kunnen bieden. Het is een win-win: de retailers krijgen aanloop in hun winkel en de kans op meer omzet”, legt Neal uit.

Dus geen bezorgingen op zondag? “Nee, voorlopig nog niet. Zaterdagbezorgingen en afhalen op de pick-up points voldoet voor nu aan de verhouding gemak en kosten. Het gaat er om wat haalbaar is voor een logistic provider, zo ook voor same-day delivery. Daar heb je lokale distributie voor nodig in de gebieden. Er zijn zeker mogelijkheden voor kleine gebieden, maar om same-day delivery voor al je klanten is nog niet haalbaar.”

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond