-

Starred.com: innoveren in de wereld van klanttevredenheidsonderzoeken

De startup Starred van Lars van Wieren heeft een LOEY Startup Award 2014 gewonnen. Ze bieden software voor klanttevredenheidsonderzoeken.

“We bieden een platform waarbij wij bedrijven aan feedback van klanten helpen zonder die saaie klanttevredenheidsonderzoeken waar iedereen wel een hekel aan begint te krijgen. Er is vrij weinig innovatie geweest in de markt voor klanttevredenheid. Wat wij zien is dat bedrijven één keer per jaar een gigantische vragenlijst naar hun klanten sturen. Wat wij zeggen: doe nou een kort feedback moment en laat na een paar maanden weten wat je met die feedback gedaan hebt. En dat begint redelijk aan te slaan.”

De startup Starred heeft momenteel zeven man op kantoor zitten. “We zijn druk bezig met nieuwe financiering omdat we doorgerekend hebben dat we over twee jaar wel 70 man personeel zouden kunnen hebben.” Inmiddels maken al meer dan 15.000 respondenten gebruik van Starred.com. “We zien dat Nederland een ideale testmarkt is. Microsoft gebruikt de software van Starred inmiddels in tien landen.”

Starred wil naar eigen zeggen de softwarepartij voor bedrijven zijn. “We geven geen advies aan klanten. De bureaus zijn goed in onderzoek, verandermanagement en analyses. Maar de software is altijd het ondergeschoven kindje geweest. Laat ons nou de softwarepartij worden en dan heb je de researchbureaus voor verdieping en analyse.”

Lars van Wieren heeft nog een tip voor starters. “Begin vooral in een branche waar je van nature niet actief bent geweest. Ik kom zelf bij YouTube vandaan en had niets met klanttevredenheid. Maar juist als je niet uit een branche komt waar je al affiniteit mee hebt, dan ga je op een hele andere manier naar die branche kijken. En ik heb dan het idee dat dan de mooiste dingen ontstaan.“

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond