-

WeTransfer: ‘Bedrijven zetten design veel te weinig in’

Winnaar van de LOEY Award 2016 en oprichter van bestandsuitwisselingsdienst WeTransfer Bas Beerens vertelt tijdens de uitreiking over het succes van WeTransfer. “We groeien viraal lekker door.” En over het openen van een nieuw kantoor juist in Los Angeles: “Wij geloven niet in de tech-industrie, in Silicon Valley. Wij zijn echt een design experience bedrijf.”

“We verdubbelen onze groei constant, zowel in omzet als in gebruikers. We zitten nu op 150 miljoen gebruikers wereldwijd. We begonnen dit jaar met 25 medewerkers en we zitten nu op 70. Die groei zit over alle afdelingen verdeeld”, schetst Beerens.

Design is mega belangrijk voor WeTransfer: “Bedrijven zetten design te weinig in. Wij zouden 90 procent van het internet zo anders willen designen. We houden allemaal van Apple, dus jongens, kijk een beetje die kant op.”

Is dat waarom jullie wonnen van concurrent YouSendIt? “Design, en dan bedoel ik niet alleen esthetiek maar ook functioneel design, is echt wel belangrijk. Maar bij ons is succes niet alleen maar design, het is ook de simplicity en het feit dat het gratis is.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond