-

YouTube persoonlijkheid Bardo Ellens: ‘Mik nooit op virals’

Wat begon met wekelijks een leuke video voor zijn vrienden, groeide uit tot een YouTube persoonlijkheidskanaal met 270.000 Nederlandse abonnees. Bardo Ellens vertelt over zijn succes op YouTube en adviseert bedrijven om vooral de focus op de kijkers te houden.

Negen jaar geleden startte Ellens: “Het begon met het plaatsen van een wekelijkse video over mijn leven, een vlog, een sketch… Precies waar ik zin in heb. Dat heeft een soort sneeuwbaleffect veroorzaakt tot nu een kwart miljoen Nederlanders die mij volgen.” Ellens werkt ook met bedrijven: “Recent werkte ik samen met het jongerenlabel Moviezone, om een achtdelige serie te maken. De kijker beslist hoe de film gaat worden, wie de hoofdrol gaat, spelen, hoe het script in elkaar gaat zitten, wat de oneliner wordt, hoe de titel wordt… Alles is in handen van de kijker.”

Focus op de interactiviteit
Wat kunnen e-commerce bedrijven van hem leren? “Mik nooit op virals, maar op de interactiviteit met de kijkers. Je kan niet bedenken: laat ik een viral maken. Het is een toevalstreffer. Mensen gaan zich binden aan de brand, in dit geval Banjo Movies.” Bedrijven raad Ellens aan om buiten hun eigen bedrijf te kijken: “Vraag anderen om de viral samen te maken. Stel je bent Red Bull, een jongerenmerk waar ik affiniteit mee heb. Dan is er de mogelijkheid dat ik samen met Red Bull een extreme sport ga doen en dat upload naar mijn kanaal. Dan heeft Red Bull een viral video, mijn kijkers hebben een leuke video, ik heb een toffe dag en iedereen is daarmee gelukkiger.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond